Den 3 februari 1962 utmärker sig för att, såvitt jag sett, sakna celebra födslar men dess mer för att John F Kennedy startar USA:s försök att genom svältdöden undanröja grannen Kuba. Motiv: hindra att socialismen, ett kapitalismen överlägset mer humant samhällssystem slår rot i USA:s närhet.
Handelsembargot inkluderade visserligen inte mat och dryck men allt annat som bidrar till ett lands karaktär och kultur. USA sökte och söker alltjämt DÖDA samhällsmodeller som avviker från deras, vilket påminner om Sveriges illa uttänkta försvar mot drevet som påstod att "svenska myndigheter kidnappar muslimska barn" (figurativt förstått: tvingar ner dem på den unikt låga och ensidiga förståelsenivå Sverige redan format sina medborgare att framleva sina ynkliga liv på).
Ebba Bushs socialisthatande utblick får kanske sin förklaring av det här exceptionella horoskopet för ett sensationellt lågt tilltag från Översittaren och mobbaren! Se svart på vitt om Buschs USA-inspirerade falskhet i vårdfrågan:
https://www.expressen.se/debatt/ebba-busch-lagger-dimridaer-medan-vardpengar-forsvinner/
Bush har som bekant problem med Stenbocken i sitt horoskop vilket gör henne till diktatorn medan hon själv har onda ögat riktat mot socialismen. Tänk att svenskarna accepterar så primitiva varelser som sina politiska företrädare.
Nästan
lika ensidigt maktfullkomlig som USA i agerandet mot Kuba är
Stenbockens fulla period för embargoåret, men den 3e var exakta dagen för den här
sällsamma nymånen:
Från några dagar tidigare har jag ett enstaka anonymt fall av en extremt hårt modersbunden homosexuell man. I det horoskopet befinner sig Månen i sitt "fall" i den fixerade och rigida Skorpionen och det låsta modersbandet tycks ha att göra med både den effeminiserade Solen (nära kvinnliga Venus - dock en bra figur för poeter och musiker) samt Mars, disponent över Månen (barndomshemmet), i strikt hierarkiska och ofta konservativa Stenbocken. Ascendenten i ett Jordtecken för en helt sublunära orientering (bara Jord och Vatten).
Eftersom Stenbocken ingår i Passionens kvalitet, vilket kan förefalla som en motsägelse givet teckenhärskaren Saturnus och elementet Jord, måste man se detta som en särskild form av Passion som inte uttrycker sig annat än som en passion att bevara alla samhälls- eller familjestrukturer.
Passionen visar sig alltså i viljan att konservera det rådande tillståndet och den hårda bindningen mellan moderns/Venus och individens självförverkligande (Solen) blir inte alls något självförverkligande. Stagnationen är en följd av den överordnade betoningen av Passion för konserveringen av hierarkiska relationer. Månnodernas norra del i Krabban blir också som en cancertumör där Krabban (Hem, Trygghet, Modersfigur) växer sig allt starkare och blockerar mäns förmåga att utveckla normal heterosexualitet.
Jag kom att tänka på den här extrema konfigurationen när jag såg ett par ord i Expressen att "Mellons" första öppet transsexuella unga man framfört sitt bidrag till sin mor. Sångarens horoskop visade sig vara identiskt med den modersbundna homosexuella: en gyttjig och formbar massa beroende av bara Jord och Vatten. Jag utgår från att sångaren indirekt avslöjar att han också vuxit upp med en ohälsosam bindning till en mor och att det förklarar hans förvirrade trans-beteende.
Jag tänkte då genast på att den svenska folksjukdomen: oklar eller perverterad identitet har att göra med Sverige som västvärldens ytligaste och mest religionsbefriade land, där folk gifter och skiljer sig som besatta och skapar alltmer förvirrade familjesituationer som en grogrund för den perfekta stormen.
Stat och myndighet har förstört landet genom att i princip hysa ut filosofi och religionen från det offentliga samtalet så att sekularismen står ohotad som den enda vägen och den vari medborgarna stöps. Denna groteska sänkning av tanketaket i landet har därför skapat en instabil folkbas där konsumistiska dårar gifter och skiljer sig all som ögonblickets passion lyster dem.
Dessa svaga band mellan Sveriges medborgare skapar en så usel miljö för barnen att landet måste ha en skyhögt högre homo- eller bisexualitet (kallas numera förskönande för "fluid känsla kring sitt gender") än andra västländer, för att inte tala om övriga världen som sluppit den svenska extremismen.
De här tankarna föddes ungefär samtidigt som bloggaren flera år senare såg dokumentären om Whitney Houston och hennes bedrövliga start i livet som sexuellt utnyttjad av en lesbisk kvinnlig släkting. Kanske var detta starten på Whitneys långa lesbiska relation med en kvinna innan hon plötsligt och otippat gifter sig med en sju år yngre värsting (Bobby Brown) varför förfallet och drogmissbruket verkligen drar igång.
Parets enda dotter skär sig i handlederna utan att lyckas ta sig av daga, hatar sin nedgångna mor för det våldsamma hemmet och vid bara 22 år begår hon samma sorts självmord som tidigare modern: dränker sig i ett badkar.
Miljöfaktorn är således uppenbar som en starkare faktor efter födelsen. Astrologins största mysterium är att den tycks förutsäga hur miljöfaktorn kommer att se ut så att t.o.m. den sociala eller "mjuka" faktorn tycks ristad i sten redan vid barnets födelseögonblick.
För den saken, se återigen Platons myt med renkarnationsmotivet i ett tidigare inlägg. Myten tycks säga att själen visserligen kan välja vissa aspekter av sitt kommande liv som människa men att en en annan del av det kommande livet är predestinerat och en nödvändig del av själens färd. Platon använder inte det hinduiska och buddistiska begreppet karma men han verkar känna till den.
Den dokumentära långfilmen Whitney var välgjord och jag tittade sedan på Whitney Houstons horoskop. Ett kort liv och ännu en kortare tid som obegripligt framgångsrik. Jag tittade också på det en släkting kallade för "det sexuella rovdjuret", Dee Dee Warwick, en halvt framgångsrik sångare och släkt med mer framgångsrika Dionne Warwick ("Walk On By", "Do You Know The Way To San José?"). Till sist också barnet Krissie Brown som dog ung.
Dessa tre horoskop har alla känd födelsetid och ascendent och här inkluderas den gamla västastrologins Lyckopunkt (kryss i cirkel) och den personliga Daimonens punkt (3 små ringar i varandra som "ryska gummor"), även om de inte ingår i hinduisk astrologi.
Dee Dee Warwick - rovdjurslesbianen:
Sångerskans karriär ville sig aldrig: se Stora Illgöraren Saturnus i 10e karriärhuset och en formidabel blockering för Lejonascendentens hunger på storhet.
I filmen "Whitney" beskrevs hennes sexuella övergrepp på Whitney som att "ett rovdjurs" obotliga natur. Här är det uppenbart att demonen Rahu i dess hungrande aspekt (Drakhuvudet) kontaktar Venus (kvinnor) i hennes eget egohus representerar att hon likt ett rovdjur dras mot kvinnor. Ännu värre blir det av Lejonascendents härskare Solen som slår sig samman med sexuella instinktens Mars i Jungfrun. Båda är visserligen planetära vänner (Eld ger dem en släktskap), men se fullmånen i den instabila axeln Jungfru/Fiskarna som den indiska psykologen singlade ut som instabil och problematisk (motsvarar onda 6e och 12e husen).
Här är det ännu värre eftersom axeln lägger sig ovanpå 2a och 8e HUSEN som är den sataniska axeln för en materialistisk låghet som också kan kallas en demons eller ett rovdjurs mentalitet. Det finns således ett djupt sittande problem här, och som berör t.o.m. Dee Dee Warwicks djupa själ (Solen). Månen som en fullmåna inburad i 8e sexualitets-, korruptions- och dödshuset är sannerligen inte ett friskhetstecken och jag tror Väst förhastat sig som lyfte bort beteckningen "psykisk störning" från den homosexuella särarten. Brottsligheten bland homosexuella var skyhögt över den för befolkningen i stort, senast jag gjorde en kvantitativ test här på bloggen. Att lösa sin avvikande läggning med mord eller annan än värre sociopati tyder på att den här gruppen dessutom har problem med sin intelligens eller problemlösarförmåga.
Whitney Houston (tidigare kommentar x 2):
Fadern var en korrupt kommunal tjänsteman vilket betydde att familjen hade det bättre ekonomiskt än sina grannar. Detta syns på Whitneys Måne (barndomsmiljön) med välståndets Jupiter. Också fadern (Solen) står invid en lyckobringare: Venus. Hon mobbades för att vara ha en ljusare afrikansk hy och flyttades till väluppfostrad katolsk flickskola (grogrund för senare lesbianism?).
Trots att livslinjen (Månen ---> Solen) knutits till välgörarna Jupiter och Venus stämmer min första snabbkommentar: det är för mycket av det goda och en svag "Vatten-själ" (själens som helhet lägsta segment) som drar mot substanser.
Dessutom saknar den yttre ytan/rollspelets Vattenbärare synergi med övriga horoskopets tendenser. Dokumentären har en skrämmande scen (privat film) där hon blixtsnabbt verkar fladdra som en schizofren med multipla personligheter mellan sitt "flick-jag" och "rollfiguren Whitney". Än värre är det att ascendenthärskaren Saturnus inte lyckas vara en verksam välgörare (naturligt är den den Stora Illgöraren). Saturnus står under den onda daimonens (hus 12) inflytande vilket kan vara en rent suicidal indikation.
Här stämmer den värsta tänkbara läsningen eftersom Saturnus är hemma i sitt andra härskarläge, Stenbocken. Därmed finns ingen disponent som står bättre till och kan rädda eller ge distans och perspektiv. Saturnus ÄR den onda demonen! Den onda daimonen äger därför hennes yttre persona drar ner henne i det hopplösa "svarta hål" som släktingar talade om, och som hon inte klarade att distansera sig från. Här är ett typiskt exempel på att livsödet tycks skrivet i förväg.
Nästintill exakta kopplingar mellan två horoskop ger starka effekter, och se hur det bara skiljer en grad mellan Whitneys smala flickkropp och rovdjuret Dee Dees Lejonascendent... Whitney har för övrigt också den sataniska axeln, liksom förövaren, men zodiaktecknen har vridits ett halvt varv. Här finns stoff för många tankar dolda hos den som ser komplementariteten.
Filmen berättade att Whitney redan som barn hade en återkommande dröm om att bli jagad av en lång man, vilket modern förminskade genom att förklara att det bara var en dröm om Djävulen. Det verkar ha varit något mer, och kanske Whitney själv eller Dee Dee Warwick varit en man i ett tidigare liv så att deras karmiska bindning var mer komplicerad än man först kan tro... Kanske Whitney Houstons lesbianism berodde på ett könsbyte mellan två liv och de komplikationer och preferenser som sedan uppstod i en kvinnokropp som alltjämt (subtilt) följde den blinda manliga sexualiteten som nu riktades mot kvinnor? Då stämmer inte rubrikens antydda miljöfaktor och Houstons öde stinker av dålig karma.
Atma karaka eller själens åtrå är inte självklar här: både misärens Saturnus och ljuva livets Jupiter har hunnit fram till 27e graden i varsitt tecken och skiljedomaren blir planetens latitud relativt solbanan. Den mest nordliga vinner det planetära kriget. Svåra och därtill "onda daimonen" står 1:14 under/syd om solekliptikan medan det goda livets Jupiter sjunkit bara aningen djupare, till 1:28 syd. Vinnare i det planetära kriget blir såldes den miserabla Saturnus.
Den obetydliga skillnaden i altitud (en sjättedels grad) undrar jag om antikens stjärnskådare kunnat avgöra med blotta ögat. Men en upplevt likvärdig position för båda planeterna stämmer bra med tanken på att själen hade en vacklande vilja vid sin återfödelse: här är den onda demonen lika stark som familjehemmet (Månen+Jupiter) och dess drillande av dottern till en klasshöjande statusmarkör. (Mamman fick aldrig framgång som solosångare och förde över sina grusade ambitioner på dottern.)
Men med exakta valörer ser vi att den onda sublunära demonen (skyldig till alla låga mänskliga beteenden) indikerar att själens åtrå faktiskt var att följa Vattensjälen så lågt de sinnliga begären kan degradera och svika högre och noblare ambitioner. Whitneys möte med ett lesbiskt rovdjur och senare en lesbisk donna som klängde vid henne under många år är därför bara, som Platon sade, Ödets sätt att rulla ut sitt rådslut över tid. Den döda kroppen Whitney (det alla tittade på och applåderade) hade aldrig någon chans, det hade tagits beslut redan före barnets födelse om man resonerar nerifrån mänsklighetens fallna tillstånd i tiden. Kanske var det moderns karma Whitneys själ kommit för att både uppfylla och sedan tillbakavisa...
Eftersom Houston under några år var en fenomenal storsäljande artist blir 10e huset för karriär och offentligt anseende särskilt problematiskt. Här ser det lika illa ut som för Sverige där också (fastän indirekt) 10e huset kopplas till 8e dödshuset (som även kan ha med gift, stimulantia som alkohol eller narkotika att göra). Hos Houston är bandet mellan 10e och 8e tydligt och här skulle den hinduiska läran om planetära cykler kunna reda ut vilka perioder hon hade medvind och under vilken dasha-cykel det offentliga ryktet solkades.
Krissie Brown
Här går flera saker från moderns horoskop över i dotterns. Utan att förbättra situationen har axeln för "det besvärliga livsödet" (Jungfrun-Fiskarna) flyttat över till dotterns lodräta husaxel för familjens status i samhället (anonymt hushåll i 4e eller firad mönsterfamilj i det 10e). Se Rudyard Kiplings PK-hyllning till sitt vita England och hans födelse till högstatusfamilj i britternas kronkoloni Indien - hans vita hem tydligt särpräglad genom Månen i samhällsstrukturens översta politiska skikt: 10e huset.
Tvillingascendenten har Venus som en verksam välgörare så en Venus i 10e huset för karriär och ära ser inte alls ut att stämma med den dekadens mamma och pappa snart sjönk ner i efter enda barnets födelse. Men se Venus disponent Jupiter (en verksam illgörare för Tvillingarna), här faller den till botten (hus 4) och drar mattan under budskapet i 10e om en vacker och socialt hyllad barndomsfamilj. Det i förstone så lyckade 10e huset har inget fundament utan blir samma "svåra övergångsträcka" som den indiska psykologen varnade för. Axens naturliga koppling till de onda (eller olyckliga) husen 6 och 12 ligger aldrig särskilt långt borta....
Dottern föds ett Saturnusvarv efter mamman och Saturnus trycker åter på att lära sig imitera Auktoriteten som en modell. Precis som Whitney plagierade sin mammas sångstil till perfektion, så placerar Krissie sin mamma i sin nedknarkade och självdestruktiva fas.
Saturnus står svag i Stenbockens sista grad och dessutom i 8e dödshuset. Eftersom Saturnus därmed blir hennes atma karaka (själens åtrå) syns dödslängtan även i dotterns horoskop. Jag går inte in på Lyckopunkten och den personliga Daimonen i detta inlägg, men noterar att daimonens lott står mycket nära Saturnus i dödshuset...
Det blir inte bättra av hatet från Mars i hemmets Måne på Tvillingascendenten: här är allt våld i hemmet dottern såg mellan sin pappa och mamma, men hon vände mest klander mot modern (den arketypiskt ansvariga för ro och trygghet i hemmiljön). Mars har en stark position i 1a huset (bra för en krigare eller idrottsman) men för den intellektuella Tvillingarna är Mars löjligt primitiv och följer sin inre natur som illgörare och blir även i det yttre en "verksam illgörare".
Det ser ut som att både mor och dotter hade livsöden som var bestämda redan i Himmelen... Vem vet, deras själar kanske snackade ihop sig om detta tragiska drama uppe i evigheten. Själar upplever inte smärta och glädje utan med klar blick för "det som skall göras" för att Helheten ska rulla på mot Omega-punkten när det här spelet når sitt slut.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar