Från högt till lågt i samma inlägg - för vilken gång i ordningen?
En ytterligare korrektion av bloggens tidiga påstående att Saturnus i astrologins LUFT- och JORD-manifestation motsvarar den gudomliga Intellektet (med Platons alla Idéer) och sedan ur vårt nu redan skapade jord-perspektiv är Demiurgen när Intellektet vänt sig in det som blir vår lägre, sinnliga värld.
Gradvis har bloggaren insett att delar i astrologin i väst bygger på den gamla grekiska mytologin men att det är Zeus/Jupiter som är Demiurgen, den sjätte himlen omsluter allt om Saturnus intar en särställning som Gränsen - den både tillhör vårt kosmos och har som den enda Titanen också sin hem bortom detta universum (vi kallar titanernas hem dödsriket men det är vi, de verkligt döda).
På sajten www.academia.com, finns gott om lärda essäer som kan laddas ner om man lär sig undvika sajtens alla sidor som söker lura in en i betalsystem. Michael Chase är en kvalificerad akademiker med flera bidrag och har skrivit om Porfyrios, elev till nyplatonismens "fader" Plotinos. I essän "What does Porphyry mean by Theon Pater?" Grekiskan betyder "Gudarnas fader" och representerar här Zeus och inte Kronos som man kunde tro. Chase klargör och bekräftar den här bloggens korrigeringar under något eller några år.
Lättast är att summera ett kort stycke (pagnierat s. 82-3 - essän en del av en större text). Uppsatsen är späckade med informativa fotnoter och en mängd grekiska ord som gör texten till en plåga om man inte, som jag, fuskat och lärt in alfabetet för att kunna bokstavera och åtminstone i grova grad förstå vilka ord det handlar om).
Chase noterar forskaren Dillons tanke kring en andre Zeus i äldre måste vara Världssjälen om en första Zeus är "överguden". Chase noterar att Dillon själv förslagit andra tolkningar av passagerna i Homeros Zeus kan också beteckna det demiurgiska (världsskapar-) intellektet.
Han citerar senantike Proklos som nyligen gav den här bloggen bekräftelse genom filosofens länkning av Kronos/Saturnus med den högsta samhällsklassen i det sokratiska idealsamhället. Visheten eller filosofin ÄR förnuftet i den rationella själen i Platons flerdelade mänskliga själ. För grekerna rådde makro/mikro-analogi mellan åtminstone universum, staten och människosjälen.
Ur citatet från Proklos noterar Chase att Zeus bara kan kallas "transcendent" eller förmer i relation till kosmos andra planetära gudar. För i det Övernaturliga finns Idéerna vilka Zeus hämtar näring från i sin uppgift som demiurg eller skapare av det sinnliga kosmos. Chase noterar att Proklos hämtar inspiration från den gåtfulla texten De Kaldéiska Oraklen (100-talet men troligen mycket gamla traditioner och kanske t.o.m kaldéisk/babyloniska som titeln säger).
Här liknas Zeus vid det demiurgiska intellektet och grupperas i en triad, de tre PEGAI (källorna) tillsammans med Kronos/Saturnus och hans syster/gemål Rhea (identifierad med Hekate i oraklen = de kvinnliga gudarna motsvarar platonismens Världssjäl).
Kronos - som vi kan se som Saturnus på himlen är bara en avbild av - Det Första Intellektet (Nous) även kallad HAPAX EPEKEINA ("ett steg fjärmad" - från Den Ena") som före universums uppdrar Zeus att skapa det sinnligt iakttagbara universum.
Zeus i den här rollen är Det Andra Intellektet eller DIS EPEKAINA ("två steg fjärmad" från Det Ena). Det är tydligt att de Kaldéiska oraklen influerat nyplatonismen. Den tidiga västastrologins Saturnus och Jupiter har kopplingar - och som FÖRNUFTSPRINCIPER (logos/logoi) är planeternas således avbildningar av högre, övernaturliga principer som på det intellektuella planet föregår universum.
Att grekerna höll universum för evigt beror på att Övernaturen är bortom tiden. Och det är den övernaturliga titanen Kronos/Saturnus - som blivit den förnuftsprincip i människans värld som representerar Tidens gång och de fallna själarnas dödlighet som varelser av kött. Astrologins Saturnus som "Gränsen" påminner om att denna också haren högre sida (titanen, jätten - jämför babyloniernas namn på den saturniska Vattenbäraren: "DenVäldige" och kanske judarnas sätt att beskriva Adam före Fallet: han var så stor att hans huvud sträckte sig in i himmelen.).
Mängden av teorier lämnar gott om luckor och frågetecken. Hinduerna låter Zeus/Jupiter vara den enda ETER-planeter, ett hölje som ger Världssjälen en kropp. Men hur ställer sig det om Saturnus och sjunde himmelen i essentiellt sorterar under LUFT? På ett lägre plan kopplas LUFT till just mänsklighetens specifika element - vi är inte djur (ELD/VATTEN) och allra minst döda kroppar (JORD). Men detta innebär att LUFT egentligen är en högre, en övernaturlig nivå och det är därför bara bildade människor räknas i den grekiska filosofin.
Genom att arbeta på sin rationella själ (sin sjunde himmel) kan människosjälen nå gränslandet Saturnus där Världssjälen släpper greppet och man kan tala om en själ som inte längre är mänsklig, inte ens daimonisk utan en rent gudomlig själ, redan att lämna detta universum och återvända hem!
Det här förklarar också varför hinduisk astrologi placerar Zeus/Jupiter som en lägre form av frihet. I Fiskarnas eller 12e sektorn möjliggörs MOKSHA eller befrielse från det i sammanhanget låga VATTEN-elementet som binder till biologiska existenser (kretsloppet). Det 12e huset kallades under hellenismen den onda daimonens område och det är just kretsloppet som åsyftas. Intressant nog sägs Saturnus passa bra i detta hus, men den astrologiska förklaring jag läst verkar i skenet av grekisk filosofi rätt korkad. Varför Saturnus är välplacerad är inte så simpel som regeln "ont ska med ont förgöras" (jag slutade snart dra den klyschan på bloggen).
Det verkar mycket troligare att om själen befriar sig från sin bindning till låt åtrå (VATTEN) är det ett bra ting att ha någonstans att gå, och nu träder den högre LUFTEN in via Saturnus. Moksha måste ha en destination (befielse från något och till något) och Saturnus i 12e må indikera en nedsatt konventionell moral men om individen lever i ett högkultiverad land och inte en urspårad, sekulär nation som Sverige, finns Saturnus med i bilden som en religiös/filosofisk skolning så att inte en död själ går ut i MÖRKRET som en förlorad själ utan färdväg - Karma kontrollerar sådana själar och de skickas ner i kretsloppet igen.
Åter: Proklos på 400-talet ser Saturnus som filosof-kungen som fostrar politikerna. Chase text är mycket intressant och summerar Porfyrios syn på de fyra dygderna i fyra set beroende på själens nivå. Lägst av alla själar är de på det politiska planet. För de högre nivåerna skiftar dygdernas ordningsföljd och på fjärde nivån har själen inte längre mänsklig utan själv en del i DEN PARADIGMATISKA VÄRLDEN. Porfyrios levde efter den judiska platonisten Filon från Alexandria och förefaller representera en mer komplex tanke om dygderna än den som återgivits på bloggen. Se:
Så Väst vill ett tredje världskrig när allt kommer omkring...
Filon kallade Rättvisa (Vågens tecken) en "dynamisk dygd" medan Chase klargör det bättre: Den omfattar alla de tre andra dygderna och representerar ett tillstånd där alla dygderna fungerar som ske ska. Det är här Saturnus (sinnebild för Övernaturen) har sitt "upphöjda" läge. Det blir ännu tydligare varför Plotinos kallade Själen eller kanske Världssjälen för Afrodite/Venus. Återigen ett pekfinger mot platsen där själen vägs för att kontrollera om den håller måttet för en gudomlig själ.)
*****
Chase:s essä satte ut för att reda ut Porfyrios synsätt och typiskt nyplatonismens många varianter avviker han från den något senare Proklos. För Porfyrios är det Zeus com är det "Andra intellektet" och NOUS! En gammal källa (Johannes Lydus "De Mensibus") identifierar Zeus/demiurgen med judarnas gud och världsskaparen. Intressant att Proklos lyfter upp NOUS - det gudomliga Intellektet"en våning" till och håller isär Övernatur (den Högsta Himmelen) och Natur (vår himmel). Han hävdade att han korrigerade tidigare nyplatonism och återförde den till Platons ursprungliga lära.
Vådan att lära sig ett synsätt tills det satt sig och först senare upptäcka alternativa versioner. NOUS har skildrats olika på bloggen till följd av detta. Plotinos (200-t) använder på flera ställen NOUS som synonym för Demiurgen och jag har alltid tolkat denna Demiurg som Saturnus (känd som byggmästare och tekniker i astrologin). Chase påpekar (som många andra) att Plotinos inte är helt konsekvent och på några ställen kopplar han skapandet av universum till Världssjälen. (Själen är evig och förgår skapandet av en värld.)
Astrologin som en samling synliga idéer är dock intressant eftersom först slutet av zodiaken introducerar Jupiter och Saturnus - båda NOUS-kandidater. Det påminner om att teckenhärskarna till serien Skytt, Stenbock, Vattenbärare, Fiskar är komplement till varandra. Det faktum att Saturnus i båda varianterna (JORD/LUFT) står sida vid sida i zodiaken (som skilda sidor av ett mynt) är en frestelse att se dem i perspektiv av NOUS som kontemplerar sitt inre (LUFT) och sedan vänder sig ut med JORD eller skapelse som syftemål...
Platonismen ser den andliga och den sinnliga världen som sammanflätad och att det andliga överlappar med det materiella utan att materialisten märker ett dugg. Den andligt orienterade noterar desto mer och häri ligger den troliga förklaringen att tecknen är varvade så att den positiva polariteten turas om med den negativa. (Västastrologin har tappat bort all sin filosofi och det är vanligt pladder att hitta jämförelse med kinesernas Yin och Yang som förklaring - helt olika världar och betydelser.)
Minns man nyplatonismens emanationslära (DEN ENE, NOUS, PSYKE/SJÄLEN) kanske det klarnar. Tänker man ur Det Första Intellektets perspektiv kan man förstå varför den som tänker ur Det Andra Perspektivet(denna den lägre världens perspektiv) också vill placera NOUS här, även om det är ett lägre Förnuft med sin uppsättning bildliga kopior av de egentliga förlagorna i Högsta Himmelen.
(Outvcklade själar - ateister - har stannat långt före detta och kan i vissa fall inte ens skilja på KROPP och TANKE Det som för Världsskaparen/Zeus/Jupiter -"judeguden" enligt de hånfulla gnostikerna - uppfattas som former/byggbitar är i själva verket UNIVERSALIER I DETTA UNIVERSUMS högre och för en del jordmänniskor helt osynliga regioner. Universalierna är i huvudsak intelligibla eller abstrakta tankeföremål (likt deras förlagor i den verkliga Verkligheten i det Nous där Gud kontemplerar och når medvetenhet om sig själv - en medvetenhet som lägre nivåer av existens bidrar med - regeringen Kristersson är t.ex. en mardröm i Guds medvetande).
På avdelningen rättningar också det kända platonska begreppet Det Goda, ofta använt som en aspekt av Gud själv eller en synonym. Men med insikten om ett Första och Andra intellekt tilldelas Zeus detta epitet och genast ringer en klocka. Vem är astrologins Stora Välgörare om inte Zeus/Jupiter? Så ofta har hinduernas sätt att kalla Skyttens och Jupiters naturliga 9e hus kallats "det högsta goda" eller den universella dharmans hus. Att i samma anda astrologin döpt Kronos/Saturnus till den Stora Illgöraren låter i sammanhanget ologiskt. Men det Första Intellektet kan förstås se som ont i skenet av mytologins Kronos som äter sina barn (de unga gudarna).
Ur den eviga vishetens perspektiv är det inte så illa. Det är en materialistisk människa som inte hittat filosofin som skyr döden och avskedet från denna lägre värld och som hyllar Jupiter som det Goda på ett materialistiskt och obeständigt vis. Nere i den fallna relativitetens värld är förnuftsprinciperna Jupiter och Saturnus komplementära, ett nollsummespel för mindre havererade kulturer än den västerländska samtiden. Tänkande människor i vishetskulturer föredrar den högre tillvaron med dess många aktiva medvetandenivåer.
Själar på okroppsliga nivåer är medvetna på nivåer jordborna inte kan förställa sig och kanske kommer västerlänningen att förstå UFO-intelligenserna om några årtionden. Jag väljer att tro de internationella politiker (enligt det ovanligt välgjorda avsnitt 4 i säsong 14 - 2021 -av den jobbigt ojämna serien "Ancient Aliens" på kabelkanalen "History Channel". Såväl en hög israelitisk militärpolitiker (jag glömt namnet på) som en kanadensisk (Paul Hellyer) har sagt att Första kontakten redan är gjord men att dessa väsen inväntar ytterligare tillväxt hos jordborna. För att det ska ske inom rimlig tid (försåvitt "intelligenserma" inte ser "en dag som ett år", kommer troligen något horribelt att hända Jorden i nära framtid (Klimat-kataklysm?) och som tvingar fram en ny medvetandet hos människan).
Inte minst tydligt blir den lägre världens relativism när man minns av låga nivåer av Jupiter bland människor är klippare, guldgrävare, chanstagare och t.o.m. sorgliga spelmissbrukare - den låga typen översvämmar i Sverige i vars horoskop har en "verksamt ond" Jupiter, medan det 9e religions- och filosofihuset är helt stört eftersom SUBLUNÄRA problem (demonen Ketu) avslöjar den svenska nationalsjälens "verkshöjd" i de stora frågorna. Det är rejäla avbräck och född till detta land måste man oftast själv ta ansvar för sin bildning eftersom Staten inte gör det utan tvärtom kan klassificeras som en satanisk civilisation i reduktionen av befolkningen till arbetsdjur.
Följande är inte slutorden i Chase:s spränglärda undersökning men blir ett fantastiskt slut-citet för det här lilla inlägget. Det är Sankt Augustinus (från Gudsstaten) som studerade nyplatonism innan han valde kristendomen:
You [that is, as the context makes clear, Porphyry and his followers], to be sure, attribute so much to the intellectual soul, which is at any rate a human soul, that you say it may become consubstantial to that paternal Intellect, which we declare to be the Son of God. (s.91)
Minns hinduisk astrologi. Ascendenten roterar fram den egna kroppens tecken i öster och därmed skiftar också 9e husets naturliga herre Zeus/Jupiter (Guds son). Den här bloggen började snart handla om ditt och datt, inte minst påminnelser om den tidiga kristendomen (medan den ännu var i sin linda eller judisk esséism).
Man ser att ämnet angår bloggaren då hans horoskop har Tvillingarna i öster vilket gör Saturnus (nivån ovanför Zeus i platonismen) till den faktiska 9e-husägaren. Och Saturnus befinner sig prominent i sitt starkaste läge i väster och i brottningsmatch med en satanisk Jupiter som här bytt roll och beskriver onda makthavare (Jupiter i fiendens 6e råder också över maktens 10e och förbinder husen).
Horoskopet tecknar kanske inte en gudomlig själ (i detta liv) men förklarar tydligt ämnesvalen sedan bloggens start.
*****
En helt annan och i huvudsak inomvärldslig astrologi ger Barbara Pijan med sin svåröverblickade jättesajt. Problemet för till och med den medelgoda studenten är hennes enorma bruk av synonymer till planeter och tecken med mera.
Med tonvikt på Saturnus (Shani) och dess ansvar och formalism ger hon en krävande men upplysande genomgång av Saturnus i husen (bhava) med början i hus 1 i förteckningen högst upp till vänster. Hon är vid 70 nånting så kunnig att västerländska sajter framstår som rent trams.
Min egna s.k. starka placering av Saturnus i väster (digbala-positionen) stämmer skrämmande väl och förklarar ett liv med mediokra relationer (äkenskapshuset/bhava 7). Men som Saturnus äger 9e filosofihuset och står i starka hörnet (kendra-hus stärker alltid Saturnus) förefaller detta ha varit en karmisk tilldelning före denna inkarnation.
Förutspått äktenskap med Sofia (Visheten) snarare än en fysisk partner förklarar mycket. Kan erkänna att i unga år satte Saturnus andra ägandeskap över 8e dödshuset motiverad skräck - "ska min partner dö?" Medger att astrologin kan ha bidragit till en "easy come, easy go"-livsstil i unga år, innan den hinduiska astrologin dykt upp (se Om Fria Viljans illusion).
Har tittat på den remarkabelt kyliga skönheten Sienna Miller och funnit att nästan ALLT på Barbara Pijans sajt stämmer om henne och på ett nästan plågsamt djupt, mänskligt plan. En rasande mängd usla recensioner av "An Imperfect Murder". Titeln har två innebörder, den bokstavliga och en lek med tempuset imperfektum vilket förklarar slutet som verkligt obegåvade recensenter saknar.
(Till den som klagar på att filmen saknar ett slut vill man ropa ut: men lär dig att avläsa bildspråk, ljudeffekter och Millers inre monolog i sista scenen: sammantaget ger de ett tydligt slut men också början på ytterligare metafysiskt tänkande om tiden! Folk har åsikter om saker de inte är i närheten av att behärska intellektuellt. Det är vad Nätet gjorde med västerlänningen.)
Det visade sig tvärtemot snittbetyger på IMDB.com vara en utmärkt "art-film" som typiskt nog var för svår för majoriteten på filmsajten. Idioter är de första att recensera och skämma ut sig! Från 2017 är detta en smal film från hennes senare karriär efter att hon tycks ha rett ut en del personliga problem.
![]() |
Sienna Miller 2017 - extremt ren JORD-typ |
Hon var ursprungligen känd som en vacker men inte särskilt talangfull aktris och för sin uppmärksammade tidiga och korta relation med kände skådisen Jude Law.
Pijans särskilda text om Shani i bhava 1 var starten, men när jag läst hela texten om Sienna Millers mix av Shani och Mangala (den onda Mars) i skenet av Wikipedia-artikeln om aktrisens liv var det knäckande att se hur väl den indiska astrologin förutspått ett klart problemfyllt liv (Eld/Jord-krig låser den aktiva/expressiva Solen) och inte så lite kropps- och utseendefixerat.
Att problemet sitter i (Shani, den Långsamma) framgår att hon f.n. har en 14 år yngre man. Även här bedyrar hon "bara kärlek mellan oss" och trivialiserar det faktum att Fader Tid i dess lägsta och mest materialistiska styr henne totalt. En Saturnus i soluppgången har längst till vishet av alla positioner, däremot är Saturnus i Jungfrun en typiskt mental/brittisk typ som attraheras till scenen)
Till och med att hon är känd för en bohemisk klädstil stämmer in på mixen Saturnus och Mars om man tolkar planeterna helt inomvärldsligt (Saturnus = armod, frugalitet, arbetarklass) Månen med Venus i Stenbocken understryker det här tecknets slanka typ och att förstahus eller kroppsliga Saturnus äger den goda lyckans 5e hus (god karma från tidigare liv). Exakt samma klädstil hade en före detta till bloggaren och där gällde lustigt nog också Saturnus i 1a huset (men i Stenbocken).
Opportunisten Lasse Hallström grabbade henne för en roll i "Casanova" (mot Heath Ledger, 2005) just innan hon började rankade högt i tonårspojkars lista över åtråvärda flickor. Dessa fyra viktiga planeter i JORD visar hur simpla unga pojkar är. Det handlar bara om kroppen som ett ting. Det var också där Miller hoppade av för en tid, i känsla att karriären började bli perverterad.
Miller började först som fotomodell och en här typiska slanka pojkflickskroppen (Saturnus + Mars) hann även med nakenutvik (för att bekräfta sig själv?) och kämpade länge och väl för att vinna kredd som aktris.
Hon har fått recensioner knäckande usla: "Uttrycker emotionell sensibilitet som någon som står och piskar mattor" säger Wikipedia. "Jag agerar som en man" när jag förhandlar roller har hon själv medgivit.
Pijan noterar att de båda naturliga illgörarna Saturnus och Mars i samma tecken ("yuti" = två eller fler i samma tecken/hus) motverkar varandra (hon beskriver effekten väl i länken nedan) men hur märkligt det än kan låta injicerar Mars lite vitalitet i den formalistiska Saturnus som i 1a hest sägs vara i grunden otrygg och på jakt efter en social miljö som stärker men bara är reaktiv. Men nog märks den strama (stoiska) mixen av Mars och Saturnus, åtminstone få filmer undertecknad sett, de två nämnda och "Burnt", mot Bradley Cooper. I den filmen var hon en inledningsvis ensamstående mor, en sträv restaurangkock och den hårda köksmiljön illustrerades väl av kombinationen Saturnus + Mars. T.o.m. en liten brännskada ådrog inskriven i hennes karaktär (Saturnus = hud, Mars = brännskador). Senare i filmen var det Coopers figur som misshandlas av några indrivare och hon vårdade sig åter om hans svåra blåmärken. Samma symbolik igen. Man kan aldrig underskatta fiktionens tendens att släppa in reproduktioner av VERKLIGA högre principer).
Jämför den formfixerade Margaret Thatchers låsning vid president Reagan (USA = formella tryggheten nr 1) med Sienna Millers senare ånger över att hakat på Jude Law för att hitta en ingång i skådespeleri/kändisvärlden. Typiskt för Saturnus i 1a hos båda.) När hon pausade filmvärlden ett par år och gick till teatern kände hon att hon hittat "rätt". Saturnus FORM igen.
Att det är ett simpelt fall av karriärism och materialism framgår av aktiva Solen i Skytten understödd av Skytt-härskaren Jupiter i Vågen (identitet som Våg/vacker med en Venus-Stenbock som har sin härskare Saturnus som en "planetär vän". Stenbockar kan ha väldig rena och vackra ansiktsdrag. precis som Jungfrun. (Skönhet kan ligga i formgivningen men ändå sakna karisma eller magnetism.)
Hon uttrycker det inte som att hon varit en social klättrare utan som att "medierubriker" överskuggade hennes yrkesambition de tidiga åren, men det är uppenbart att hon och Jude Law hade den klassiska "lätta framgångs-tricket" tillsammans. (Jupiter i låga typer är "klippare" och smider planer för lätta pengar eller framgångar i samhället även om hyckleri alltid har "alternativa förklaringar" till hands.
Jude Law var också Sol-Skytt och hade Månen i Vågen. Hans etablerade skådiskarriär gav henne gratis skjuts. Law-inlägget ända från 2010 innan jag insåg att den indiska kartridningen var att kräva för mycket av läsare som bara var förtrogna med västtraditionen. Här är en ny karta och missa inte den exceptionella materialistiska kvinnosyn (Saturnus i Jord) som styr hans val av 7e.huspartners.
Som del av den sataniska axeln (Skorpion/Oxe) förstår man att sexmissbrukarrollen mot Sienna i "Alfie" inte bara var skådespel. Jag har fler sexmissbrukarhosokop med samma axel, bland annat ett från 1972 med lergeggan Mars/Venus/Satujrnus som ett enda sexmissbrukande förvirringstillstånd under många är. Men att Jude Law bedrog Sienna med deras nanny nästan omgående beror sannolikt på att Siennas Mars+Saturnus i 1a huset är så nära frigiditet man kan komma.
Sienna ÄR EN F.D. MAN som återvänt i kvinnokropp (precis som Lasse Hallströms film "Casanova" antydde). Månen i amorösa Vågen men här i "den onda demonens" 12e ger honom dåliga odds för parrelationer eftersom den onda demonen spelas av Venus som här står i hans 1a egohus - hans egocentriska begär ÄR hans onda 12e-husinre - hur falska roller som "prydlig ensamstående pappa" han än må göra på film. Tänker på filmsuccén "The Holiday" (mot Cameron Diaz). Går inte att förneka att det här horoskopet har en FYSISK FÖRMÅGA att anta och Eld-animera de mest skilda roller:
https://barbarapijan.com/bpa/Graha/Shani/Shani_bhava01.htm
https://barbarapijan.com/bpa/Graha_Yoga_Combi/Shani_yuti_Mangala.htm
*****
Det lönar sig att spana brett. Jan Guillous uppmärksamhet på rasistiska debattören Paulina Neuding och hennes nedvärdering av färgade muslimer visar sig gå hand i hand med den yngre Sienna Millers ogenerat kroppsliga/fysiologiska "JORD-orientering". Neuding visar sig född 29 december 1981.
![]() |
Neuding cirka 2019 (för jämförelse med Sienna Miller) |
Hennes födelsedag är dygnet efter Millers. Möjligheten finns att båda kvinnorna är födda bara ett knappt dygn från varandra på olika håll i världen!
Till skillnad från Miller saknar Neuding känd födelsetimma men bristen på glädje i hennes blick för direkt tankarna till de båda värstingarna Saturnus och Mars i konjunktion. Guillous beskrivning av hennes livsmål stämmer extremt väl med den värsta tolkningen av planeternas möte och det är inte utan man undrar om en nazist i tidigare liv återföds som jude i nästa. För att känna på och uppleva sina forna tillkortakommanden ur den Andres perspektiv.
I så fall krävs det förmodligen flera jordeliv att återställa själens balans och "Neudingkroppen" är bara en i en serie av "återställare"... Finns det vissa segment tid som är öronmärkta för själar som skaffat sig en vissa dispositioner genom liven? Då är Saturnus/Kronos en vägvisare som föser själen tillbaka till en rimlig nivå av självförståelse.
Den här bloggaren har redan via nattdrömmar sett fragment av sina möjliga förflutna och med en Saturnus exakt i väster kan det vara så att den framträdande "digbala"-positionen säger att tid för förståelse inte tillhör varje inkarnation. Vissa tider är för grämelse och andra för "payback time".
Efter att Sienna Miller tog ett par år och prövade teatern istället för vita duken återupptäckte hon tydligen sitt verkliga kall och hon är uppenbart dragen till mer seriöst och tankfullt drama av filmen från 2017 att döma. I "An Imperfect Murder" kunde man, som sagt, t.o.m. se metafysiska reflektioner av tiden (då-nu-sen) Alltmedan hennes kortlivade ex med åren prostituerat ner sig ch numera gör banala Disney Channel-produktioner för barn. Säkert för att det är där tillräckligt stora pengar finns. Åldrande stjärnor rusar trygghetsökande till betalkanalerna för att finansiera sina levnadsvanor..
Se Jude Laws extrema 2a ekonomihus där Solen (mycket) och Jupiter (ännu mera) rör ekonomi men troligen också en promiskuös läggning. Han och Miller tycks ha passerat varandra som skepp stadda i skilda riktningar. Hans behov är materialistiska och svårt störda och hennes också, men åt andra hållet ("fattig bohem-chique"). Hennes Måne+Venus i Stenbocken är också mer "klassisk-spartansk" än Jude Laws Mån-Våg som ibland väljer den enklare vägen och blir estet för esteticismens sak...
Faktum är att Millers Mån-Venus vilar på den närmast asketiska Saturnus och kan visa den långsiktiga mognaden efter Solens karriärkulmination (vid, säg, fyrtio), och även om framgångens Jupiter är solfundamentet har Månen baserad på Saturnus räddat henne från de fallna själarnas divalater.