Stephen Baldwin (tv) på väg in i rätten. Kevin Costner infälld till höger. |
Kevin Costner verkar vara en helt genuin och god människa. Om människor av Vattenelementets typ kan man knappast säga att de brinner, men säg då att sideriska sinnelagsskorpionen Costner känner havets sug i sin egen kropp, så till den grad att han investerade jättepengar i dystopiska framtidsvisionen Waterworld, komplett med USA som ett sjunket Atlantis och hela New York under vatten. (För övrigt bokstavligt hämtat från synske amerikanen Edgar Cayces [1877-1945] framtidsvisioner om USA en bit in på 2000-talet.)
Skorpionen är zodiakens åttonde tecken och representerar toxiska tillstånd, försurning av vatten, förmultning och andra signaler på dödens annalkande. Den goda Skorpionen, barn av den fysiska verkligheten, tar utmaningen och vägrar acceptera den biologiska livsprocessen. Som akutläkare kämpar Skorpionen mot döden och heter man Costner och har den fallna Månen i Skorpionen bygger man upp ett företag med syfte att rena havsvatten, t.ex. efter en oljekatastrof.
I det företaget ingick ursprungligen Stephen Baldwin, skådepelaren som om möjligt ser ännu mer opålitlig ut än sin storebror Alec! Han lämnade företaget men när BP förstörde Mexikanska golfen var det minsann Costner som plötsligt tjänade pengar på sin vattenrening! Aftonbladet berättar att Baldwin drog Costner inför rätta, övertygad om att han blivit lurad. Costner vägrade att lösa det här utanför domstol med en saftig sedelbunt i handen på ynkedomen Baldwin.
Enligt AB sade Coster att "hans namn", det vill säga hederskultur, är viktigare än pengar. Ett exempel för den ärelösa svensken att lära av, som älskat Fredrik Reinfeldts löjeväckande mutor mot att högern fått reducera hela det korttänkta svenska folket till rättslösa slavar under ett näringsliv som skrattar hela vägen till banken över att fackföreningar och a-kassor kollapsat under Den Ondes sex år vid makten.
Har då inte Hollywoods filmindustri lärt oss att onda demoner verkar inuti människor som ser helt normala ut på ytan?
Att lägga Kevin Costners horoskop i centrum och låta Stephen Baldwin svirra runt i periferin som en girig parasit som söker komma åt Costers väl förtjänta pengar, är illustrativt:
Att Baldwins sinnelag (Måne) lika gärna kan ligga i Vattumannen som Stenbocken (tidpunkt saknas) är inte ett problem här. Det är andra faktorer som drar blicken till sig.
Som t.ex. att den 11 år yngre f.d. affärspartnern föddes en månad när den giriga demonen Rahu stod på EXAKT RÄT LINJE med Djävulens hångrinande stjärna Algol, arabernas Den Onde! Och ondska strömmar alltid ur myllan, ur det geocentriska perspektivet, ur det ultranegativa Jordelementet som binder själen och förslavar den under materialistiska hänsyn.
Indisk tradition menar att vi nu ska uppsöka Oxens härskare, penningens Venus, för att bättre förstå något om denna exceptionella laglöshet hos Stephen Baldwin, som får honom att söka upphöja sin materiella plattform (Oxen, Jorden) på ett sätt som bara Djävulen kan ha viskat i hans höra att göra. "Himmelen är hög, jorden är låg", sade de gamla kineserna i något som mer låter som en truism än klok visdom. Men när "förstoringsglaset" Rahu ligger på rak linje med Algol exakt där den sublunära sfärens Måne sägs "upphöjd", då anar vi oerhört skeva värderingar, och möjligen en överskattning av livets blott fysiska aspekt.
Minns hur det verkar krylla av Sol-Oxar inom materialistiska Svenskt Näringsliv inte mindre än som partiledare för lokalt bundna (Oxen) och därmed främlingsfientliga rörelser. Det här då baksidan av Walt Disneys sympatiska Tjuren Ferdinand som bara vill sitta och slöa och lukta på blommor (använda sina fem fysiska sinnen och inget därutöver) under korkeken.
Stephen Baldwins Venus (härskare över dofter, pengar och livets smeksamma ögonblick) befinner sig i ett tämligen "fixerat" eller "besatt" tillstånd eftersom den delar tecken med Saturnus, som kontrollerar och håller allt och alla kort. Kombinationen utspelar sig förvisso i Fiskarnas tecken, men vi vet av många stickprov hur näriga Vattentecknen tycks bli så fort det är minsta problem i horoskopet.
Gå härifrån in i inre kretsen och se Costners olycksplanet Mars i Fiskarna - de strömmande vattenmassornas tecken. En ström smutsas genom färdriktningen nedåt, mot Jordelementet, den andra strömmen är vatten som genomgår rening eftersom själen nu är på väg upp ur sitt jordiska fängelse. Fiskarna är sannerligen vägvalets tecken (precis som dess naturliga 12e hus, den "onda ängelns hus".)
Costner har en rätt vekt placerad Mars i Fiskarna, "olycka i samband med strömmande vatten". Är det då någon plats där man kan vända den här svaga symboliken till något gott är det väl i samband med vattenrening i samband med en olycka! Och denna Mars-Fisk är därtill den dolda disponenten till den vänlige skådisens vanligtvis rätt gruffiga sinne, den fallna Månen i Skorpionen.
Här märker man verkligen hur den blida Fiskarna "läcker igenom" och mjukar upp den förhärdade syndaren Skorpionen. Jag har inte gjort någon systematisk studie, men tror det är utmärkt när härskaren tagit ett tydligt evolutionärt steg framåt i zodiaken. Mars-Fisken LYFTER den fallna, försurade eller förbittrade sinnelagsskorpionen och renar den genom en orientering mot vattenreningens fisk (snarare än fisken som söker sig ner mot det jordiska).
Stephen Baldwin visar här hur hans i och för sig "upphöjda" Venus i Fiskarna - och trots att den minglar med sin planetära vän, den dominerande Saturnus - beter sig som den hora Venus har det i sig att bli. Det är Costners Mars i Fiskarna som strålar av energi och rådligt, t.o.m. heroisk kraft i samband med Vattenelementet. Och Baldwins Venus kan inte hålla sig bort nu när han ser hur bra det gick för företaget, och kokar ihop en bedrägerianklagelse mot Costner (Saturnus är iskall och kalkylerande) för att Venus/pengarna ska komma i närkontakt med sin naturliga motpol, den eggande Mars i Costners öde!
Det är astrologi när den är som bäst - en passionerad hor/horkarlsurladdning över pengar i Saturnus - rätten !!!
Och det finns en sak till att kommentera. Costners sinne är (som man sett i precis varenda film han gjort) dröjsamt och närmast klentroget tvekande. Det är Mån-Skorpionens naturligt negativa tendens att distansera sig från allt, baserad på en föga kraftfull Mars (han har ljus och vek röst men driver likväl en hobbykarriär som countrysångare - Vatten står musiken nära). På många sätt utstrålar Costner "lovligt byte" eftersom även Solen står i ett långsamt och negativt tecken (Stenbocken).
Baldwin å andra sidan är Sol-Vädur, på hugget, egoistiskt och framåt! Han överskattade säkert sina chanser att skinna Costner på en större summa pengar i en förlikning utanför rätten. Vad det här karaktärslösa kräket inte räknat med vara att Costers kombination av Sol-Stenbock och Mån-Skorpion är stenhård och disciplinerad fast på ett dolt sätt, inte synligt på ytan! Jfr inlägget om 7e generationens cirkusartist, mannen som korsade Niagarafallen på styv lina. En Kevin Costner inom våghalsbranschen!
Eftersom jag lite oriktigt kallade våghalsen en "lindansare", passar det bra att också Costner förekommit i "Dansar med vargar"! Och så har vi fått ihop den typiska mixen av Stenbock och Skorpion: iskyla och kontroll inför dödsfara. Ont ska med ont fördrivas och här ser man hur gott kommer ur kombinationen av två negativa tecken, ungefär som två negativa tal multiplicerade ger en positiv produkt.
Fast det är fel tänkt, för med både Sol och Måne i Vatten har vi t.ex. sett åtskillig personlig degradering och tendenser till missbrukarpersonlighet (missbruket kan vara något så accepterat som prosaisk konsumism, att leva för lönedagen då man kan rusa ut och shoppa hämningslöst). Det är istället troligen så att den negativa polariteten här visar sin "dygd": Jord absorberar och binder Vatten och blomstrar i retur. Det är så verkligheten fungerar när den är som bäst i den fallna sublunära sfären. Det är den fysiska verklighetens avskilda lilla kammare, den världsbild som små materialister sitter fast i, utan att någonsin kunna ana "Eld & Luft-dimensionen" en trappa upp, en osynlig värld som skapar materialistens konkreta livsbetingelser.
Eld och Luft är det närande, Jord och Vatten det tärande. Plus och minus. Man kan notera att Costners vattenrening inte är något avsteg från den lilla fysiska skokartongen - den utgår från en befintlig förgiftning av vatten, sinnet reagerar på det sjuka, och Sol-Stenbocken, sin natur trogen, "tar ansvar" (Saturnus) och återställer naturen som den var innan förgiftningen uppstod.
En själ som verkade från Eld/Luft-dimensionen hade troligen inte skapat ett vattenreningssystem utan uppfunnit en helt ny, naturvänlig bränslekälla och på så sätt ändrat på spelreglerna inom den materialistiska världsbubblan.
Det är i den meningen är Eld/Luft "närande" - de tillför det slutna materiella systemet något nytt. Men naturligtvis är tillskottet inte mätbart - materialister är ju annars i sin negativitet besatta av frågan varför det inte går att mäta när själar kommer och går och tar detta som bevis för att det inte finns någon andlig verklighet. Materialisten är så grov att han/hon inte förstår att Eld och Luft (metafor för den högre verkligheten) är så mycket mer förfinade än deras mätinstrument kan uppsnappa - skillnaden är magnituder.
*****
Den som vill ha mer än AB:s lågbudgetreferat kan läsa en betydligt mer informativ version i Chicago Sun-Times.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar