söndag 14 maj 2023

Loreen, artisten, och Himmelens eller Intellektets vilja

Inte beredd att spilla fyra timmar av ett kort människoliv på schlagerfinalen lyckades jag pricka in tidpunkten för Loreens framförande perfekt och fick se vad slaskpressen skrivit så mycket om. Framförande såväl som låt gav mig rysningar, så helt i en egen klass jämfört med denna tävlings förfall till trivial gay-schlager! 

Att Expressens Maria Brander nämner att orden "cha cha cha" ingick i det finska framträdandet säger mig att publikens favorit tillhörde sagda kategori av poänglös eskapism. Jag kan förstå Loreen som i intervju försvarat intigheten i schlagerfenomenet - det är trots allt det som gjort henne till stjärna men numret "Tattoo" visade hur mycket större hon blivit som artist. Tankarna gick direkt till arty Kate Busch som på 1980-talet också brukade åla runt konstfullt i sina musikvideor och illustrera intressanta låttexter. De liknar till och med varandra en smula.

Kate Bush hade den synnerligen precisa och närmast übertekniska Månen i Stenbocken jag tar åter fram Loreens karta och funderar om också hon har Månen i den hyperkoreograferade och 100% inövade Stenbocken. 

Senast den här kartan figurerade på bloggen var i samband med segern 2012, men sanningen är att Månen vid lunchtid befinner sig i Stenbockens 28e grad och det är inte alls omöjligt att psykets planet hunnit in i Vattenbäraren när Loreen föds. Den skiftar tecken tio minuter i fem på och det återstår då sju timmar på dygnet. 

Vad som talar för Månen i Sveriges soltecken är närmast självförklarande - låtens budskap var den urskillningslösa svenska toleransen med precis allting som lever kvar som ett bleknande minne från alla år då Sverige fejkade neutralt land. Minns Sveriges Vågascendenten - tecknet som håller sams med alla andra till den grad att den till sist förlorar sin identitet till följd av allt jamsande (astrologin lär ut att Solen/identiteten "faller" i Vågens tecken, just för att en annan grundprincip än enbart identiteten är kopplad till denna symbol). 

Loreen må ha exotiskt marockanskt påbrå men hon är född i Stockholm och delar landets dragning mot humanitet på Luft-elementets lägre och rent mänskliga nivå, den som inte vetter mot andevärlden utan mot det kroppsligt fysiska (Jord-elementet). När därför finalen utspelar sig medan Månen och Saturnus går samman i Vattenbärarens tecken, är detta rena hemmaplan på himlavalvet för ett all-inkluderande, humanistiskt bidrag som Loreens. Det är närmast omöjligt att avgöra om hon har Månen i fysiska perfektionismens Stenbock eller all-inkluderande Vattenbäraren, ett tecken som har sin styrka på den konceptuella sidan.

Utvikning: de tre Luft-tecknen har sedan senantiken ansetts teckna det rent mänskliga, men det sista tecknet Vattenbäraren avviker en smula. Dess härskare Saturnus är också Döden och på andra sidan den dörren väntar fler medlemmar av Vattenbäraren - alla de som levat och dött tidigare, eller aldrig varit oförsiktiga nog att inkarnera på Jorden och fastnat i det karmiska kretsloppet.

Vattenbäraren är således summan av alla andesjälar, på denna jordiska sida eller i den verkliga värld svenskarna inte vet mycket om längre, till följd av landets beklämmande utveckling i anti-filosofisk och anti-religiös riktning. Utan dessa ämnen kan ett folk inte uttala sig om något och inte förstå varför gay-schlager både är trivialt och ett tecken på en civilisations kollaps och oförmåga att förstå livets mening. Folket är förlorat i värderelativism och saknar kapacitet att uppfatta tillvarons hierarki av spelnivåer eller utmaningar. 

I så måtto kanske Loreens enkla budskap om att självtillit och mod - eller vad nu vinnarlåten handlade om - är Sveriges sista konstruktiva bidrag till världen, just på tröskeln till förening med NATO, täckmantel för en av de verkligt stora mördarna på Jorden och tillika de som kan befaras starta Tredje världskriget i sin trigger happy Top Gun-mentalitet.

Loreen vann tack vare juryernas högre begåvning än pöbeln - som föredrog den finska trivialiteten. Det är helt i linje med att populus är en irrationell och mörk plats för människosjälen att befinna sig i och faktum är att man kan se hur finalhoroskopet rämnar i två delar (men subtilt) i en belastad del av människor fyllda av ond eller besvärande karma och sedan de med full kognition och god karma - pöbeln och expertjuryn respektive.


Det goda först: Segern är ett faktum runt midnatt (brittisk sommartid) och passande nog stiger lagerkransens eller Jupiters positivt laddade hemmatecken Skytten i öster.

Det är en spektakulär segrare som aviseras här eftersom Jupiter harmonierar via placeringen i ett annat Eld-tecken och därtill i den goda karmans och kreativitetens 5e hus. 

Sideriska kallar 5e för "elithuset" när det gäller Sverigehoroskopet men det beror på att Luft-tecknet Vattenbäraren huserar en verksamt ond rik man (Jupiter) i detta fall. I kartan för Loreens seger är Jupiter en verksamt god planet i Eld - LIVETS symbol ("lev och låt leva"). Loreen vinner tack vare de mer omdömesgilla juryrösterna inte minst för att Solen indikerar en som lyser klarare än alla andra och i Väduren är Solen dessutom "upphöjd". Väljer man att betrakta Tidsandan som ett besjälat väsen i sig, är dessutom Solen horoskopets allra mest intressanta planet: atma karaka eller "signifikator för själen" eller i detta fall: "dit tidsandan vill".

Loreens budskap var missionerande, och intressant blir det när man ser vilken svag och dålig grund all denna flammande artistiska Eld vilar på:  Solen i Väduren har sitt fundament i Mars-i-Krabban, krigarens svagaste och mest trängda läge och dessutom i den "onda karmans" 8e hus! Av Maria Branders recension tycks Loreen ha beskrivit en tveeggad historia via sitt framförande och det ser faktiskt ut att vara detta som tecknas i skyn!

Samtidigt försvagas förstås Solen/Barnet och dess styrka och förmåga att sticka upp genom att Mars fångats i pöbeltecknet Krabban, Månens tecken för den ansiktslösa massan som alltid kommer att välja det sämre alternativet eftersom Universums lag är sådan att bara en kan vara Solen eller Nummer Ett. 

Till all lycka underminerar Solens svaga fundament inte i tillräcklig grad Loreens bidrag. För titta på Månen: pöbeln hålls i schack av den sjunde himmelen, av Saturnus i sitt perfekta härskarläge i Vattenbäraren. Saturnus råder här och tvingar folkmassan / Månen att foga sig efter Himmelens val. 

Det råder dessutom "dissociation" eller glappkontakt mellan Mars-Krabban (pöbelns hemvist) och Månen. Vatten och Luft relaterar inte till varandra, ofta är det så att "Vatten", som är instinktivt inte ens förstår vad Luft talar om, de representerar respektive gamla tänkaren Platons irrationella och rationella själar eller själssegment. 

I tursamma fall kan den rationella själen sätta sig in i den irrationella varelsens bevekelsegrunder, men en i grunden mörklagd varelse kan aldrig höja sig till rationalitet. För att det ska ske måste själen leva ytterligare liv och göra fler erfarenheter. Det är därför man får låta HBTQ-folket hållas med sitt trams, de är åtskilliga steg efter majoriteten och har sin alldeles egen utvecklingskurva att följa. 

Detta är inget problem, däremot att västvärlden som helhet kollapsat till den grad att man inte längre förstår livets spelregler och banalt friskförklarar precis allt. Konversionsterapi och liknande är alltså poänglöst i alla de fall där inte HBTQ-sjukdomen är ondsint skapad av samhällen som av ren snålhet hellre friskförklarar än medger mer dyrbara metoder som många timmars hypnosterapi vilka åtminstone kan hjälpa den drabbade till en första (och häpnadsväckande) inblick i hur mycket mer man är "under ytan". 

Ämnet är viktigt för den här bloggen eftersom hinduisk astrologi tar reinkarnation som en självklar förutsättning och svaga punkter i horoskopet kan ha med själavandring att göra och vilket sammanhang bättre än åter torgföra det än i samband med schlagerfestivalen som är den döende västvärldens nya sätt att sprida de memer som skapat fullständigt identitetsförvirring. Jag tvekar inte att lyfta fram genderfilosofen Judith Butler som ett praktexempel på en smittospridare, studera osammanhanget mellan Vatten och Luft i kartan! 

Mycket kreativitet och överhettad sensationalism (Eld+Vatten) men också tendensen hos Luft att efterhandsrationalisera störningar på attitydnivå (Vatten) är en klassiker och här då Butlers fantasi att "gender bara är en social konstruktion". Man skulle kunna säga att väst köpte den här fantasin och nu sprider fantasin om ett oändligt antal kön med stor framgång (allt för att slippa återvända till läran om att människan är en själ och bara sekundärt en förkroppsligad själ).

Multi-gender-fantasin kommer att bli den här civilisationens slut eftersom Folket därmed splittras och försvagas som sammanhållande faktor. Ego istället för äkta (andlig) individualism, det var västerlänningens svek mot sig själv. "För det är jag värd." Märk väl att detta inte är ultrahöger-budskap utan den logiska följden av insikter mänskligheten hade för flera tusen år sedan men har tappat bort eftersom så var menat i den längre utveckling arten genomgår...

 *****

Slår man samman budskapen visar sig Schlagerfinalen trots allt vara en Eld och Luft-himmel - en gåva från den supralunära världen. Till och med hybris-demonen Rahu sköter sig här eftersom den minglar med Jupiter som är odelat god som ascendenthärskare och tillika perfekt placerad i 5e huset. Kartan kan läsas som att Loreens framförande bäst av alla bekräftade existensen av ren gudomlig andekraft via ett "budskapsnummer" som förädlar och lyfter "gay-schlagern från helvetet" till något värt att orda om. Det fascinerande är att även Loreen utför en högre välgärning trots att hon troligen inte ens vet om sin verkliga uppdragsgivare! I Guds eller de mästerliga hantverkarnas händer är alla material användbara.


PS. Jämför Sverigehoroskopets soldisponent Saturnus. Där "kidnappas" Saturnus (i ett Luft-tecken ) av den sublunära demonen Ketu vilket sänker det svenska tanketaket så att folket fått pippi på korkade it-imitationer av en högre intelligens. Saturnus i Luft-Tvillingarna visar att Saturnus ännu inte nått sin egen nivå (visdom) utan är mer intresserad av Tvillingarnas eller Merkurius kommunikation (som kan vara hur falsk eller banal som helst, folk som söker profitera på Merkurius ignorerar helt värdet i överföringen).

Schlagerfinalens segrare resulterar istället genom att Saturnus i sitt tunga hemmaläge håller hov och pöbeln/Månen får ta sedan dit de sällat sig. Således segrar visheten över schlagertrivialitet och den jupiteriska ascendenten sätter tonvikten på Jupiter, Rahu och Solen. Även om nybörjaren Vädurens härskare står fallen i sin folklighet är innehållet i Väduren så starkt (för att inte tala om 5e huset för tur/god karma) att Mars-Krabban mer tycks indikerar de problem med människotillvaron som segernumret adresserar.

Det är knappast trivial astrologi och man ser bara så mycket man ser...

Vad gäller Loreens månposition vid födelsen är det svårt att säga om det är sen Stenbock eller tidig Vattenbärare som gäller. För hennes sinne i Stenbocken talar att hon hade Pöbeln mot sig finalkvällen: Mars-Krabban motsätter sig (korkat och passionerat) hennes intrikata själ och framförande.

För Månen i Vattenbäraren talar att Månen transiterade samma tecken finaldagen.

Ett annat intressant omen är Loreens födelse under den organisatoriska (koreograferade) Saturnus i den högre konstens tecken Vågen, i 12e graden närmare bestämd. Hon vinner för andra gången när Saturnus nått 11e graden i Vattenbäraren, en klart Luft-till-Luft-synergi även om hinduisk astrologi inte erkänner 120-gradersvinkel som annat än Jupiters sätt att relatera. Men sett till elementen tyder detta på en speciell period för henne. 

Sedan kan man alltid påminna sig Loreens extrema libido eller livskraft: Mars invid Venus i Lejonet är en dramatisk krafthärd i 15-17e graden. Och se vinsten med transiterande Månen opposit i 18e graden Vattenbäraren. (Backar man till ögonblicket för framförandet, cirka 21.45 svensk tid, ligger Månen i 16e graden och speglar perfekt hennes Mars/Venus-utlevelse.)

Sett till vinstkartan stämmer inte de astrologiska spelreglerna exakt, men himlarna arrangerar sina omen SÅ GOTT DET GÅR. Det innebär att där flera meningsgivande omen radar upp sig, kan en eller annan planet avvika från den gradexakta positionen, just för att den inte är möjligt att pricka in alla faktorer. Planeterna rör sig deterministiskt och astrologi är ändå en mänsklig vägkarta. 

Sifferprecision är något jordborna förväxlat med verkligheten själv. På nästa våning är räknenissarnas besatthet att betrakta som nästintill sinnessjukdom. Här kallar vi det "förnuft" eller "logik". På nästa våning är det vi kallar mirakler vardagsmat. DÄR är tanken kreerande. Jag betraktar Loreens framträdande igår som ett gudabenådat ögonblick, som ett mirakel hon tränat sin kropp att kunna gestalta. Jag lägger min peng på att hon faktiskt har Månen i Stenbocken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Popup m ordverifiering (öppet kommentarfält ledde genast till drivor av spam).

30+ dagar gamla inlägg räknas som arkiverade.