tisdag 29 september 2020

M/S Estonia (svenska elitens dåliga karma)


Efter att föreställt mig Sveriges uppgående i någon slags global nyrik amerikansk IT-maffia före det att landet upphör totalt runt 2036, deklarerade jag nyligen att det fick räcka med granskningar av nationalhoroskopet. 

Men ingen regel utan undantag! Nu kommer fyndet av det 2x4 meter stora hålet på M/S Estonias ena sida och regeringarna Bildts och Carlssons hantering. Hur detta nationella trauma aldrig granskats astrologiskt under bloggens alla år, förblir ett mysterium. Nu drar jag mig i alla fall till minnes uppgiften att färjan fraktat vapen (lite som svenska socialdemokrater passivt tillät nazisterna att använda Sverige som ett transitland i sitt krig).

Det naturliga, för den konspiratoriskt lagde (till vilken grupp jag inte räknar mig, även om jag kan simulera det odisciplinerade sinnets tankestrukturer vid behov), är förstås att M/S Estonia går under till följd av dess mörklagda politiska turer. Hålet i sidan tyder onekligen på att någon givit färjan en "puff" för att hjälpa det ned i djupen. Givet svenska regeringens fladdriga beteende efteråt (bärga / gömma under betong och sedan ändring även på den punkten) är det för ett konspiratoriskt sinne naturligt att föreställa sig att USA:s vän i regionen här tar på sig skitjobbet att dölja NATO-operationer i området. Vad lastades för retur från Estland? Var Sveriges eviga mardrömsfiende ryssen medveten om transporten och beslöt diskret sänka fartyget - som en diskret signal och varning till makthavarna?

Jag skulle förmodligen bli en dålig konspirationsteoretiker som spekulerar utan att ens göra grundjobbet och tar reda på om den faktiska möjligheten till sådan vapentransport med en kommersiell färja. Och varför någon skulle vilja föra ut NATO-vapen från Estland till Sverige (ev. för vidare transport)?

Men horoskopet för kollisionen är verkligen gåtfullt då påstötningen ser ut att ha beröringspunkter med den svenska företagseliten. Det är som vanligt Sverigehoroskopets ytterligt suspekta makthavar- och etablissemangshus - den tiondel av svenskarna som lever ett drömliv på massans bekostnad - som är i tydligt fokus när det smäller till i båten. Minns att planeternas färd på himmelen är helt verkningslös om inte det mottagande horoskopet har svagheter  eller "dödspunkter" där onda makter kan tränga in och göra sitt.

Ascendenten för positionen halvvägs till Sverige kan ses om man vrider kartan ett kvarts varv motsols och ute till havs - passande nog i havens tecken Krabban - hittar man då Olyckan, dvs Mars. Den Lilla Illgöraren kopplas till spjutspetsar eller annat vasst (båtens hål i sidan) och planeten anses fallen i det sårbara innanmätets tecken. Man kan säga att Olyckan redan finns INNANFÖR båtens skrov (apropå påståendet om vapentransporten). Kanske är detta att övertolka men minns Kapten Klännings Mars-Krabba och hur han låtsades vara feminist på utsidan men dolde Angreppet (Mars) på sin insida...

Den här Olyckan står prominent i Sverigehoroskopets 10e hus för stat och regeringen, en prestigeförlust av rang! Och framför allt att den här bloggens förslag om KORREKT SVERIGEHOROSKOP här får ännu ett belägg, flera år efter att jag hittade några andra verkligt viktiga händelser (vilka jag redan glömt!) som tydde på att "fejkad harmoni eller jämlikhet" eller Vågen är nationens verkliga rollmask. Se nu hur olyckans Mars från höjden angriper det välmående etablissemangets symbol Jupiter tillfälligtvis placerad GRADEXAKT på Sveriges ascendent.

I hinduisk astrologi fortsätter Mars att sträcka ut sin räckvidd också till den laddade 210-gradersaspekten, "dödsstrålen" då den motsvarar relationen mellan 1a egohuset och 8e dödshuset. Och här träffas Sverigehoroskopet en andra gång eftersom Liemannen Saturnus transiterar genom Vattenbäraren och tynger nationens Vattenbärare i 5e elithuset där vi hittar just den korrupta rikemansplaneten Jupiter, transportens och kommunikationernas Merkurius som i sig är god men dessvärre klämd och påverkad till det sämre av att vara omgiven på båda sidor av verksamma illgörare. 

Solen (landets ledarskap och alla direktörer) står på andra sidan krämaren Merkurius och denna böld i nationalhoroskopet är hela befolkningens påtvingade verklighet: en galen och arrogant tillväxtekonomi och gräddfil för alla som lyckats fly det enkla folkets lott (Månen med dess disponent Mars i 8e dödshuset). Sverige har, som Reinfeldt sade med bara ett kvarts rätt, blivit allt mer av en pappersvändarnation och mindre av en industrination. Och alla dessa pappersvändare sitter på företagen i Stockholm, destinationen M/S Estonia aldrig nådde fram till.

Som transit drabbar således Mars den svenska Eliten hårdast, där den står dikt an nationens yttre rollspel. (Arrogansen hos den svenska överheten sågs i hur Sverige lastade esterna för tillkortakommanden efter olyckan.) Sveriges självhelighet är typisk en Jupiter (religionens planet) när den kollapsat och blivit enbart en ihålig hycklare. (Det var insikten om VIDDEN och DJUPET av Sverigeshoroskopets korruption som fick mig ta beslut att sluta skriva om det. Detta är en terminalpatient och ett sekulärt land som blivit så här förljuget går inte längre att rädda - M/S Estonia-avslöjande kommer nu som en påminnelse om detta.)

Men alla färjeresenärer tillhörde inte den kollektivt skyldiga stockholmseliten (inkl. affärsmän). Många var enkelt folk, och det är en annan oskön sak med Sverigehoroskopet: att vanligt folk alltid får ta smällen i det här landet. Förvisso inget unikt i världen, men här är den ansiktslösa massan - Månen - förankrad via disponenten Mars till 8e dödshuset. Landet har OND KARMA från tidigare århundraden att betala tillbaka till världen (från vikingarna?) och folket drabbades på så sätt att Mars attack mot Sverigeascendenten plockas upp av landets medfödda disponent över folkets ve och väl. (Allt i gammal god grekisk lära om den kosmiska sympatin där Mars i skyn har en "trådlös" förbindelsen med Mars i nationalhoroskopet.)

Det stinker således av död i den här tillfälliga kartan när Mars attackerar Jupiter i 21a graden Våg och samtidigt Sverigehoroskopets disponent över Solen - Saturnus. Det är verkligen en ovanligt transit där den Lilla Illgöraren träffar Stora Illgöraren (Saturnus) och Sverigehoroskopet är så konfigurerat att det svarar på transiterna med död för det lilla folket.

Så frågan är egentligen bara, vilka rika kapitalister var det som fraktade vad över vattnen och där en ubåt - mer troligt en rysk än en svensk eller amerikansk - beslöt skicka en signal till svenska regeringen: "Vi vet vad ni sysslar med. Hör upp med det"?

Oaaktat detta lilla bidrag till konspirationsfloran, håll med om att transiten bär häpnadsväckande tydliga tecken på att svensk elit här skulle näpsas för att de stuckit ut nosen! Det är Jupiters "verskamma ondska" som betyder missräkningar och brustna bubblor eller rent av hyckleri där man kunde tro så mycket bättre om den "Stora Välgöraren".

Obs. Texten måste kompletteras med egen kunskap om de inre förbindelserna mellan båda kartorna - inte minst insikt om varför Sverigehoroskopet har sitt "ankare" Saturnus "utlokaliserat" till 9e utlandshuset. Om detta har jag skrivit förr, och den aspekten händer förstås ihop med att olyckan rör en transit mellan två länder och att Saturnus nu transiterade över den svenska elitens 5e hus - Solens, livets, disponent var nu i omedelbar kontakt med sin disponent och Solen och disponenten är i fallet Sverige planetära fiender! Det finns massor att reflektera över i transiten natten då färjan sänktes i vad jag tror kan ha varit ett internationellt maktspel med svenska och estniska resenärer som hävstång.


Efterord

Kan det då ha varit en svensk ubåt som klantade sig (hört på morgonradion medan dessa rader skrevs)? Ja, Jupiters centrala position gör detta möjligt. Jupiter förmår sig i Sveriges horoskop varken uttrycka sig som religion eller filosofi och absolut inte som gudomlig intuition, landet är sekulärt och pressar hårt på handelsmannen Merkurius. Landets religion är Ekonomism - allt handlar om pengar. 

I den meningen blir därför onda Jupiters kontakt med räknenissen Merkurius ett omen om att landet är benäget att räkna fel och missbedöma storleksordningen på saker och ting (Nya Karolinska och andra Stockholmsprojekt). Detta omen om dålig talang kan tänkas drabba även marinen (och ubåtsflottan). En felnavigering helt enkelt. Den versionen är så pinsam att man förstår regeringen velat dränka sanningen i cement. Hypotesen har också den fördelen att man slipper foliehattstänkande kring hemliga vapenleveranser via publik färja, eller betraktelser över NATOs lilla knähund Sverige.


PS. Efter publiceringen hittar jag AB:s översikt av diverse hypoteser (inte teorier som tidningen kallar det). Här ingår naturligtvis sänkning av ryssen och uppgiften om att färjan fraktade militärmaterial ("stulet från forna Sovjetunionen", men dessutom hypotesen att det var vapen ämnade för NATO). Det är svårt att tänka något som inte redan tänkts!

13 kommentarer:

  1. Vi har diskuterat Estonia ingående i kommentarsfältet för några år sedan.

    Gårdagens nyhet har fått enormt mycket mer uppmärksamhet i Estland än i Sverige.

    Estonia gick med falska certifikat. Det var byggt för kustnära sjöfart, ej öppet hav. Det var Carl Bildts personliga projekt och kallades "Livlinan till Väst". Någon sjöförklaring eller riktig haverikommission gjordes aldrig efter olyckan.

    Ett fartyg av typen roll-on roll-off kan inte sjunka på under en timme med endast vatten på bildäck via bogvisiret. Tidigare olyckor av samma typ visar att fartygen kan flyta i en vecka, upp och ner.

    När riksdagen skulle rösta om en ytterligare undersökning gick dåvarande ansvarig Mona Sahlin upp i talarstolen och meddelade att denna uppgift redan tilldelats Chalmers, som fick åtta miljoner. Det visade sig omöjligt att sänka ett modellfartyg på det sätt som redovisats, så när man kallade in journalister för att visa att sjunkförloppet visst stämde med den officiella historien med lossnat bogvisir, hade man i hemlighet satt in en ventil i skrovet som öppnades med fjärrutlösare samtidigt som bogvisiret slets av! Givetvis sjönk modellbåten direkt.

    Det finns en ombordkörningsramp bakom bogvisiret som också måste vara öppen för att vattnet ska forsa in. Vittnen som räddat sig genom att klättra utanpå fartyget säger att den var stängd.

    Flera vittnen har när de senare läst sina polisförhör upptäckt att deras uppgifter saknas eller förvanskats.

    Det pågick en finsk militärövning i Östersjön samma natt, övervakad av ryska och amerikanska ubåtar. 22 svenska örlogsfartyg ingick. Inget kom till undsättning.

    May Day-meddelandet snappades till sist upp på en liten extrakanal, via Åland om jag minns rätt. Den vanliga kanalen var utstörd, vilket ryska marinen brukar ägna sig åt när de övervakar utländska militärövningar i Östersjön.

    Oberoende militära och civila vittnen har sett militärfordon köras ombord i estnisk hamn.

    Fartygets skötsel var eftersatt (rederiet Nordström Thulin motsatte sig aggressivt kostsamma sjösäkerhetsåtgärder). Av en slump befann sig två svenska sjöfartsinspektörer i Tallinn för utbildning av estniska kollegor dagen före olycksnatten. De testinspekterade just Estonia och fann fem allvarliga brister som skulle lett till trafikförbud. Dock hade de inte rätt att stoppa fartyget i estnisk hamn, utan tänkte göra det när Estonia nått svensk hamn. Bland felen fanns dörrar och luckor som inte gick att stänga, under vattenlinjen.

    Till minnesceremonin där anhöriga fick kasta en blomsterkrans på havsytan vid olycksplatsen uppgavs felaktiga koordinater, då allmänheten måste hållas undan en hemlig dykoperation vid vraket. 125 kroppar hittades utspridda utanför, vilka man förstås lät ligga kvar.

    Svenska regeringen tackade nej till både rysk och norsk bärgningshjälp.

    Kaptenen på Estonia, Avo Piht, sågs på en TV-sändning där räddade landsteg på Utö. I samma livbåt befann sig två dansare som var anställda på båten, tvillingflickor. De rapporterades som överlevande från Huddinge sjukhus. Sedan ändrades uppgifterna och varken kaptenen eller flickorna har någonsin återsetts.

    Inget av det här är "teorier" utan bekräftade uppgifter. Den moraliska stormakten är snarare jordens moraliska latrintunna. Men ljuset ska komma från norr, heter det också i en profetia...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst minns jag delar av den här sammanfattningen av alla frågetecken kring officiella redovisningen. Fler skandalösa fakta än jag mindes!

      Men...hela denna monstruösa historia stämmer väl elitens falska Jupiter som vidrör Sverigehoroskopets ascendent i förening med Olyckan (atack-Mars).

      Frågan är mest vilken av hypoteserna / teorierna som är förklaringen till att NÅGON makt velat sänka den här, måste förmodas, komprometterande lasten, AB:s summering av scenarier gör ingen människa klok, vilket kanske var avsikten...

      Radera
  2. Susanne Ljung Ljung Adriansson29 september 2020 kl. 19:24

    Apropå svensk elit och mörkläggning - jag hörde ett inslag i Studio ett i radio nu i eftermiddags, en intervju med Anders Björck, där frågan om frakt av sovjetisk militärutrustning tas upp, och tydligen är det belagt att detta förekom. Björck påstår som svar på reporterns fråga att det dock är utrett att något sådant inte förekom just olycksnatten. Men då får han mothugg av en reporter som säger att utredaren, hovrättspresident Johan Hirschfeldt, hade utrett "alla resor fram till den sista resan, den sista resan hade han inte i uppdrag att utreda". Varpå Björck får backa från sitt påstående. Jag googlade på denne Hirschfeldt och första träffen är en artikel med rubriken "Anklaggas för att ha mörkat om Estonia". Det visar sig att karln på eget bevåg förstörde allt material som legat till grund för hans rapport. Varför ville han inte säga, och ingen vet väl varför just Estonias sista resa låg utanför hans uppdrag. Inslaget i radio (ca 9.05 in i intervjun):https://sverigesradio.se/artikel/7564142

    Man tänker naturligtvis genast "Skorpion!" om en sån människa, och ser man på: Född 20 november 1942! Inget vidare kul horoskop alls. Jag tyckte datumet verkade bekant, och när jag kollade visar det sig att Joe Biden är född samma dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sleepy Joe ser verkligen en smula tillknäppt ut, precis som bilden i Expressen (2006) på den fd. juridiska höjdaren. Jupiter som Lagen igen, en planet som i Sverigehoroskopet tycks indikera lagvrängare som jobbar för eliten eller etablissemangets krämare (Jupiter med Merkurius i nationalkartan).

      Men frågan som jag inte får bukt med är vilka intressenter som skor sig vid sidan av på vapentransport om en sådan f.d. höjdare som Hirschfekdt hjälpte sopa bort spår... Är Sverige alltjämt ett så fattigt land att eliten småfifflar vid sidan om. Vapen av större storlek är förstås dyra saker, men det stinker av futtighet av dessa vapentransporter (för vidareförsäljning får man förmoda)...

      Radera
    2. Stefan Torssell, f d sjökapten och f d byrådirektör på Sjöfartsverket, samt författare till M/S Estonia - Svenska statens haveri, skriver i boken att "mörkläggningens arkitekt" var Johan Franson, Sjöfartsverkets dåvarande chefjurist och från 1995 sjösäkerhetsdirektör. En person hatad av flera av de anhöriga till offren.

      https://www.sjofartstidningen.se/tidigare-imo-chefen-johan-franson-har-avlidit/

      Hittade länken ovan när jag sökte efter hans födelsedatum. 1946-10-16. Jungfru med Saturnus i Kräftan och Venus med Ketu i Skorpionen. Han avled den 15 juni i somras, enligt dödsannonsen som har en trave med tre böcker som symbol. Månen i Tvillingarna. Får upp fem bilder vid googling och han ser ju tillknäppt ut.

      Radera
    3. Intressant ytterligare namn och jag tycker "mörkläggning" syns på ett sammansatt sätt: givet ett psyke i Tvillingarna blir kommunikationsplaneten viktig.

      Merkurius står med olyckans Mars i 5e huset för "fritt utblås" (solär stil) och tursamhet. Men detta bud om fri kommunikation kring olyckan vänds till sin motsats av att femte husets ägare Venus själv finns i intilliggande och mörkläggande 6e för olyckor och fiender.

      Och som understrykning även Venus med "halshuggna" Ketu.

      Detta fundament för 5e vänder tursamma huset och ger det uttrycket mörlkäggning eller försagdhet - för övrigt Sol-Jungfruns naturliga hus.

      Jungfrun är ju känd för en reservation som kan sammanhänga med Venus fall i tecknet, "vän eller fiende?" är en svår nöt för analytiska Jungfrun eftersom den inte lyssnar på emotionerna utan försöker "tänka kärlek". Vidare är Mars/fienden i hinduisk astrologi en extra signifikator för 6e huset (precis som den också är för merkuriska Tvillingarna/3e huset).

      Summan blir att den f.d. sjöfartsbossen beter sig som en försiktig Jungfru, trots det starka 5e huset pga. att 6e huset "kidnappat" eller Olyckan tar kontroll över Turen.

      Inget av det här säger naturligtvis något om vad som mörkats...

      Radera
    4. Om man smugglar militära vapensystem som stulits från andra länder på ett civilt fartyg, så blir det enligt internationell rätt ett militärt mål, oavsett passagerare.

      Ryssland gav enligt uppgift två varningar till Sverige och Storbritannien under 1994, vilka ignorerades. Var både MUST och MI6 inblandade?

      Det finns undervattensfilm på YouTube som visar vad som ser ut som en odetonerad bomb inne i vraket. Det kan vara frågan om två olika hål i förskeppet. De som bärgat lasten har försökt täcka över hålen i skrovet.

      Om Estonia kolliderade med en ubåt kanske det var en svensk sådan som eskorterade fartyget?

      En annan variant är att fartyget träffades av en övningstorped, utan sprängmedel, men med samma vikt.

      Betongingjutningen som planerades utfördes aldrig, p g a tekniska problem, men betalningen på 350 miljoner kronor skedde i förskott. Den moraliska stormakten som täckte över ett folkmord.

      En del hypoteser ovan, till skillnad från min föregående kommentar.

      På Estonia befann sig 68 poliser på facklig resa. Fem överlevde. Tydligen hade många anknytning till Palmeutredningen.

      Intressant av professor Bo Theutenberg, som rört sig i makttoppen på UD:

      https://theutenberg.wordpress.com/6-lankar/

      Var det tvärtom mot vad många förmodat, att Palme inte alls var så ryssvänlig och att han tänkt att *inte* skriva på något avtal om kärnvapenfri zon vid det kommande besöket i Moskva den 6 april 1986? KGB beställde mordet på Palme?

      När Olof Palme var ledare för Studentkåren under tidigt 50-tal jobbade han samtidigt på Försvarsstabens Underrättelsebyrå. Han rapporterade till CIA namn och uppgifter om kommunister. På Fst-Und hade Palme en kollega från officersutbildningen och nära vän i Birger Elmér, som i slutet av femtiotalet upprättade IB (som Palme senare förnekade kännedom om).

      Erlander gav Alvar Lindencrona i uppgift att bygga up en Stay Behind-organisation, i händelse av (sovjetisk) ockupation av Sverige. Lindencrona var den fjärde och sista VD:n på Lifförsäkringsbolaget Thule AB (innan de gick samman med Skandia i mitten av 60-talet), och han han hade Thulehuset (Skandiahuset) på Sveavägen som bas för denna motståndsrörelse, bl a fanns ett hemligt kontor med ingång från Luntmakargatan. VD nr ett och två i Thulebolaget var Sven och Gunnar Palme, farfar och far till Olof Palme. På deras tid låg huvudkontoret i Thulehuset på Kungsträdgårdsgatan, där även Palmeska huset ligger. Denna byggnad uppfördes för bankdirektör Henrik Palme, bror till Sven.

      Sedermera CIA-chefen William Colby hjälpte i början av femtiotalet flera europeiska länder med Stay Behind-rörelser och han säger att den som nätverket byggdes upp kring i Sverige var den socialdemokratiske partisekreteraren Sven Aspling. Som av en händelse råkade Aspling ringa upp Palme kl. 18 på mordkvällen, fem timmar innan statsministern sköts just i hörnet av Thulehuset.

      Radera
    5. Det KGB-vänliga "entouraget" på UD som Palme hade i sin närhet var Anders Thunborg, Sverker Åström och Pierre Schori.

      Efter mordet restes fem "luntor" på Luntmakargatan i form av obelisker. En lunta var i äldre tid veken som antänder krutladdningen till kanoner och handeldvapen. Jag tog några foton förut, se länkar nedan.

      På obeliskerna står det namn på "verken", med referens till olika konstnärer. Men de är ju exakt lika allihop!

      https://postimg.cc/BLg03nSY

      https://postimg.cc/SJHHwMLQ

      https://postimg.cc/nXYT0j0P

      https://postimg.cc/SJwNDjJC

      Så visst stämmer din gamla dröm där Palme pekar mot förbipasserande flygplan = Bofors vapenaffärer.

      Radera
  3. Ytterligare uppgifter som inte överhuvudtaget finns med i "haverikommissionen":

    http://www.heiwaco.com/epunkt223.htm

    10-14 januari 1994 installerades alltså (på rekordtid) stabilisatorfenor i skrovet, för att minska sjögång obehaglig för passagerarna (Estonia, ursprungligen Viking Sally, var ju inte byggd för att kryssa öppet hav). Man fick problem med fenan på styrbordsidan.

    Jag nämnde de estniska tvillingflickorna som först rapporterades som överlevande från Huddinge sjukhus och sedan försvann spårlöst. Mamman Aino Veide hävdar att en av döttrarna ringde hem men att samtalet bröts, varpå det kom ytterligare två brutna samtal. Den ena tvillingen skrevs dessutom upp på överlevandelistan med sitt smeknamn som få personer kan ha känt till. Flickorna hade bara jobbat en halv dag på båten.

    Utöver Hannely (Anne) och Hanka-Hannika Veide finns ytterligare nio estniska besättningsmän registrerade som räddade på sammanlagt fjorton olika dokument. Sedan är de spårlöst försvunna. Dessa listor kom från bl a Baltic News Service, Estline, estniska inrikesministeriet, svenska ambassaden i Tallinn, Åbopolisen och svenska rikskrim.

    Avo Piht, kapten
    Lembit Leiger, maskinchef
    Viktor Bogdanov, fartygsläkare
    Kaimar Kikas, styrman
    Merit Kikas, hustru till styrman
    Agur Targama, mekaniker och fjärdemaskinist
    Tina Müür, tax-freeförsäljare
    Ago Tomingas, affärsbiträde
    Kalev Vahtras, förrådsman

    Klockan 20:54 den 28 september 1994 lyfte en Boeing 727 med registreringen VR-CLM från Arlanda, med destination Amsterdam. Fyra icke namngivna passagerare fanns ombord.

    Klockan 17:13 den 29 september 1994 lyfte en Gulfstream IV med registreringen N9971L från Arlanda, med destination Bangor, Maine, USA. Fem icke namngivna passagerare fanns ombord.

    Båda planen hade landat utan passagerare på Arlanda den 27 respektive 28 september.

    Googlar på registreringsnumren på flygplanen. Den första är mycket riktigt en 727:a, se bilden.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Boeing_727-46%2C_Larmag_Aviation_AN1148232.jpg

    N9971L (N är amerikansk nationalitetsbeteckning inom flyget) är dock inte en Gulfstream, utan ett litet enmotorigt skolflygplan, Grumman AA-1B, byggt 1973.

    Märkligheters märkligheter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tillräcklig Rajas (passionen kvalitet) skulle en driven detektiv/astrolog kanske kunna sålla fram en Topp 5-lista av desinformation eller oklarheter i en uppenbart beslöjad affär och sedan söka mappa upp dem mot rätt planeter/hus i förlisningshoroskopet med dess påfallande kontakter med Sverigehoroskopet. Syfte? Se en fantombild ta form.

      Men astrologin verkar vara illa lämpad för ett sådant komplext projekt, och går utöver mina eller bloggens ambitioner. :-)`Inte minst för att svenska staten utöver sitt rutingöra närapå tycks producera falskhet på veckobasis!

      Hur som helst, en spännande inblick i ett ämne jag aldrig anat hur mycket gåtor som går att finna för den som gräver.

      Delmysterierna eller pusselbitarna till vilket eller vilka Pussel de nu hör, påminner en smula om vad matematikern Wolfgang Smith sade om kvantfysiken: det verkar som om Naturen har det i sig att föda fram nya subatomiska objekt så länge Människan bearbetar dess bortre gränser.

      Samme Smith menade också att det är Djävulen som lurar i dessa detaljer kvantfysiken postulerat (och i flera fall "bevisat"). Att låsa upp själarnas intellekt i allt förutom Verkligheten, det är Djävulens avsikt med den materiella världen (egyptisk gnosticism). Jag har citerat Smith flera gånger på, en udda matematiker, ett barngeni faktiskt, som senare blev vetenskapsfilosof.

      Var och en väljer sina strider! Visst hade du krigaren Mars i detaljtecknet Jungfrun i hus 11 för ideal eller målsättningar?
      :-)

      Radera
  4. Så var och är det, och Carl Bildt har samma Skorpion-AC, fast med Mars i pratkvarnens Tvillingarna i mörkläggningens hus 8.

    Bildt tweet 1 oktober:

    "Men obestritt att hon sjönk efter att ha gått i för hög fart i extrem sjö och bogvisiret slets av vilket vattenfyllde fartyget."

    D v s samma sak som han hävdade inför samlad press på morgonen efter katastrofen, innan någon som helst undersökning var genomförd. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fräffsäkert: Bildt babblar på från någon punkt bortom medvetande! Det skorpionska är till sin natur omedveten (som den sexualdrift i den Irrationella Själen den är, en röd tråd utan början och utan slut). Därblir blir Skorpionen också ett Mysterium som lockar alla detektiver att finna ut vad i hela friden mannen Bildt talar om. Döljer han något? Men det kanske inte finns någon mening, förutom Mörkläggning som princip och självändamål. Arkeypterna eller Platons Former är eviga. Bildt kanske inte ens hör sig själv tala, så stark är hans inre skorpion. :-)

      Radera
    2. Ett tillägg inom parentes:

      Det stod fel registrering i det textavsnitt där jag hämtade uppgiften. Ska inte vara N9971L, utan N971L. Dock står det NL971L i Torssells bok om Estonia. Inget av dessa regnummer ger dock träff i flygfartens söksidor, men enligt Christopher Bollyn är det en Gulfstream 4 som tillhör International Lease Finance Corp.

      Luftfartsavgifterna för de båda mystiska flygningarna från Arlanda efter olyckan betalades i vilket fall som helst av USA:s ambassad.

      När jag bläddrade i Torssells bok fick jag även syn på uppgiften att en av de försvunna besättningsmännen har en historia som skiljer sig från de andras. Förrådsmannen Vahtras togs först upp som räddad i Åbo, varpå hustrun omedelbart tog sig dit och där fick höra att hennes man förts till Sverige. I oktober blir han i stället dödförklarad med obduktion. Men när kroppen skickades till Estland öppnades kistlocket av en slump och i kistan ligger en helt annan person.

      Den försvunne kaptenen Pihts hustru dog en tidig död i cancer, som så många andra av de anhöriga.

      Jag stannar där och kan bara hoppas att sanningen segrar till slut.

      Radera

Popup m ordverifiering (öppet kommentarfält ledde genast till drivor av spam).

30+ dagar gamla inlägg räknas som arkiverade.