Stannar inför Aftonbladets förstasida och en blänkare tydligt märkt "annons". Tror för ett ögonblick Kundkraft är ett kooperativ elbolag - namnet lutar åt det hållet - och kan inte förstå hur ett sånt bolag kan skriva en sådan motsägelsefull text.
Är det AB som gjort den, skulle åtminstone jag som annonsör vilja ha mina pengar tillbaka. Detta är slag på munnen mot alla elkonsumenter som redan idag via den avreglerade elmarknaden lärt sig hur blåsta på pengar de blir av kraftbolagen. På bara några ord lyckas blänkaren avslöja hur skamligt den ständigt vinstjagande kapitalismen beter sig!
Får inte aktieägarna tillräcklig utdelning surar de. Priserna höjs för att de som sitter och väntar på utdelningen ska få sitt och så att det eventuellt räcker till lite nyinvesteringar - så att inte företaget halkar efter men inte för mycket, för aktieägarna är de man främst betjänar (se det nya kommersiella SJ:s förfall).
När jag sedan läser textreklamen upprepas kapitalismens skändliga sätt att fungera och nu vädjar den dåre som skrivit texten till vår miljömedvetenhet och hotar med att förnyelsebar energi läggs på hyllan om vi inte betalar mer, mer, mer för vår el. Snacka om att söka skuldbelägga fram en högre betalvilja hos läsaren!
Nu är jag riktigt intresserad av vad det här kan vara för vidrig elleverantör, och söker på nätet. Det visar sig förstås vara en guldgrävare, en lycksökare som dessutom är ägd av Aftonbladets ägare Schibsted! Naturligtvis inget kraftbolag utan ännu en sketen webbtjänst som lovar att ordna fram bästa pris åt kunder som inte orkar med all skenbar valfrihet, som efter mängder av nedlagda timmar på jakt efter bästa "dealen" fortfarande lämnar de fattiga nästan lika fattiga.
Det räcker med ett klick på en sajt där kunder kan utvärdera tjänster och produkter från varjehanda leverantör för att mina misstankar från blänkaren ska bekräftas.
https://se.trustpilot.com/review/www.kundkraft.se
När jag läser kundomdömen granskar jag alltid formuleringskonsten och kundens förmåga att problematisera. Omdömen att "allt är toppen" och fem stjärnor säger absolut ingenting om argumentationen saknas. Däremot har Kundkraft redan hunnit samla på sig ett antal sågningar från begåvat folk. Beskrivningarna av vad som verkar vara ett arrogant skitföretag av den nya IT-typen klingar bara alltför sant. Den idiot som skrev textreklamen är säkert anställd på blufföretaget, i Schibsteds, i kapitalismens regi. Nivån på texten stämmer med de dåliga kundomdömena!
Först när världen kriminaliserar vinstmotivet kommer mänskligheten att börja hitta sin rätta form och bli en attraktiv art i universum! Just nu är vi bara lort! Och 8 män på planeten äger lika mycket som den fattigaste halvan av mänskligheten. Vilka är de värsta lortarna, människorna som kunde ha drivit opinion för en ny ekonomisk världsordning men nöjer sig med välgörenhet och enstaka punktinsatser?
*****
Schibstedföretaget har förstås inte betalt någon reklamplats i en tidning moderbolaget äger. Det visar sig alltså vara en ren PROPAGANDATEXT - lobbying - från de Storkapitalister som äger på våra elsystem. Det är samma visa om och om och har något märkt hur de alltid passar på att driva upp priserna i samband med vintrarna när folk huttrar som mest och är psykiskt sårbara.
Kapitalisterna och deras baksluga reklammän kommer att brinna i helvetet för sitt sätt att manipulera medborgarna till dålig konsumtion och din enda chans, fånge från topp till tå i detta onda system, är att praktisera vad hinduismen kallar KARMA YOGA. Det vill säga, återknyta (yoga) till den gudomliga intelligensen (tillika din väsenskärna) genom handlingar (karma) du i ditt innersta tar avstånd från eller åtminstone inte med glädje utför. För i inre samtycke eller t.o.m. gillande har du accepterat systemets ondska och är därmed medskyldig till att den onda ordningen rullar på minst en generation till.
Religion är politik och det vet satanistsekten Humanisterna. Det är därför de lobbar så hårt för att reducera religionen till en privatsak som, om de fick sin vilja igenom helt skulle förbjudas på gator och torg. Hur svårt alienerat ett sådant synsätt är från verkligheten, har bloggen tidigare indikerat genom att gå till sektledarens horoskop och dess störning mellan irrationell attityd och förnuft. Den Vegetativa Själen eller Vatten och Luft eller den Rationella Själen, som med skiftande intensitet slirar mot varandra i horoskopet, återfinns hos många kända sociopater och lögnare, allt från f.d. statsminister Fredrik Reinfeldt (nu bara en penningkonsult) till USA-hataren Osama bin Ladin (nu bara en döing). Ett fåtal lyckas hålla sig utanför den osunda atmosfären trots att de är födda med den problematiska mixen, och blir då i allmänhet skarpa kritiker av mänskliga missförhållanden.
Bara de senaste veckorna sågs "dissociationsfenomenet" i landsförrädaren senator John McCain som spred en sannolikt falsk smutskastningsrapport om tillträdande presidenten Trump. Att inse tarvligheten hos Demokraterna och vissa av Republikanerna, och vad de är redo att sänka sig till för att rädda den "rådande ordningen" - den onda USA-imperialismen och den globala marknadskapitalismen, ändrar förstås inte det faktum att också Donald Trump har ett bara alltför mänskligt och ofullkomligt horoskop.
I nästa mänskliga era, Vattumannens tidsålder, efter det sista krig som USA kommer att starta, kommer bara nobla själar att få återfödas till Jorden. Dessa är själarna som redan bemästrat den Vegetativa Själens försök att reducera förståndet till en hungrande biologiskt vampyr. Vinstmotivet i nästa epok behöver inte längre kriminaliseras eftersom den tidens människor kommer att se sina förfäders neslighet för vad den är. Men inte med ogillande eller avsmak eftersom de står i ett "avklarnat" förhållande till den lägre Irrationella Själen (det bio-kemiska systemet är vad dagens materialister kan uppfatta av denna Själ).
Er vän från framtiden som planterar dessa ord här och nu.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Popup m ordverifiering (öppet kommentarfält ledde genast till drivor av spam).
30+ dagar gamla inlägg räknas som arkiverade.