lördag 25 januari 2014

Mathögerns motpropaganda efter Max-skandalen

STORT, STORT SKRIKER SVENSKA DAGBLADET UT SIN PROPAGANDA OM "DEN GODA HAMBURGAREN". Det är naturligtvis textreklam så det skriker om det.



För hur mycket mer genomskinlig kan matlobbyn bli? Så här hålls Svenska Dagbladets stockholmsbaserade läsare fångade i den mest korkade hjärntvätt, månande sin individuella hälsa och ytligt konsumerande vad än höga vederbörande säger åt dem. 

Med en en sån här "feelgood"-nyhet glömmer ni väl strax hamburgerkedjan Max skandalösa hot mot sina anställda från bara häromdagen? Hotet om katastrofen i den händelse de röstar vänsterut, mot ett mänskligare och mer rättvist samhälle? 

Det gick inte så bra, så här kommer då det positiva spinnet. Var en nyttig idiot, jobba flitigt på och ät Indoktrineringsburgaren (med låtsaskött) redan från start. Då kanske 2014 blir året högeralliansen kunde fortsätta bryta sönder Sverige del för del och skapa ett folk av irreparabla konsumtionsslavar.

Ett misstankens öga faller naturligtvis på SvD:s skribent Henrik Ennart. Varför kom han på tanken att skriva detta just nu? Och varför placerar tidningen nyheten högst upp på förstasidan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Popup m ordverifiering (öppet kommentarfält ledde genast till drivor av spam).

30+ dagar gamla inlägg räknas som arkiverade.