lördag 8 december 2012

Konstnär med naziångest




Ännu en konstnär visar genom sitt svagsinne att den svenska folksjälen just nu är en öken av dumhet. Namnet Hausswolff låter nazityskt så det förslår - om man inte läser efternamnet som "husvarg" (=hund) utan som "haussad" eller intensifierad varg. 

Jo, "hausse" är ett franskt lånord i svenskan men bilden på en nazistisk flockledare, ger sig så osökt...

Det är den "ökända" årgången 1956 som återigen visar prov på sin extremism. Från idrottsvärlden lärde ju svenskarna känna den här perioden för Björn Borg (inklusive hans skandallösa klädaffärer och äktenskap), snirkliga skidåkaren Ingemar Stenmark och sprintern Linda Haglund och den dopinghärva som solkade hennes rykte för eftervärlden.

Med den "svarta solen" Saturnus i dödens Skorpion ger detta år flera tillfällen då ett storkors i Mörkrets kvalitet (Tamas guna) formas, människor av samma skrala kvalitet som Fredrik Reinfeldt och Anders Borg (båda 1960-talet) kan, om det vill sig illa, ta plats på den jordiska arenan. 

Dessa är naturligtvis "problembarn" i andevärlden och de "väljer" en födelse under helvetets egen signatur för att de har orent mjöl i påsen. De kommer tillbaka till jorden för att de fått bakläxa i något avseende och måste gå om en klass. (Det hindrar inte att de i många andra frågor beter sig fullt normalt.)

Men istället för att demonstrativt rita ett mörkt kors över de tamasiska tecknen är det i "konstnärens" fall mer illustrativt att titta på de fyra elementen (här således i deras grövsta och mest beslöjade versioner). 

Genom att både färga in effekten av hur en aspekterande planet för med sig värdtecknets element till föremålet för dess blick samt hur en underliggande planetär härskare "läcker in" sin belägenhet (elementära status), blir kartan till ett myller av implicit information redan på den här grundläggande nivån!



För detta horoskop med månascendent är sinnelaget i hårda och okänsliga Stenbocken naturligtvis talande. (Inte att den här måntypen saknar känslor, men hela deras värld tycks gå ut på att framtona som starka för att inte säga rent stöddiga om det saknas substans i övrigt.) Månen i Stenbocken tänder på makt och hierarkisk ordningsföljd, herre och dräng-tänkande är typiskt. 

Men sånt tänkande kräver inte Månen i Stenbocken. Fredrik Reinfeldt, som uppenbarligen är en sekulär och degenererad variant på det lutherska moraltänkande som inte ser högerpolitiken och marknadsliberalismen som förklaringen till massarbetslösheten utan anklagar den enskilde arbetslöse för att vara lat och sedan resolut straffar denna växande grupp genom försämrade levnadsvillkor, detta diskrimineringens redskap har t.ex. Månen i behagfulla Vågen.

Men hackordningstänkandet kommer i lika hög grad krypande genom kroppen via Stenbockens och Vattumannens härskare Saturnus, och i Reinfeldts fall attackerar den planeten direkt hans tredje hus för "intellektuell stil". Eftersom Reinfeldts Saturnus står i Luft och hans tredje hus är av känslomässig och instinktiv Vattentyp uppstår en förvirring där klart tänkande (rent förnuft) och vrånga attityder blandas. Reinfeldt demoniserar välfärdssamhället, det enda förutom Volvo och ABBA Sverige beundrats för i omvärlden.

Hausswolffs sinnelag i det hårda och formalistiska Stenbockens tecken blir knappast mer humant genom att disponenten Saturnus befinner sig i dödens Skorpion och blandar sig med hungerns och girighetens Drakhuvud (norra månnoden). T.o.m. stjärnorna skriver ut "intensifierad vargmentalitet"! Nog att det här är en brottslings själ. Saturnus i Skorpionen med demonen Drakhuvudet har alla födslar detta år, men inte alls har sitt personliga sinnelag (Månen) direkt dirigerat från Mörkrets högborg!

Och på tal om borgar, "konstnären" har samma koppling till Satan själv som Anders Borg, men på ett mer indirekt sätt. Dessa är båda män som innerst inne älskar brutalitet och Borg skrev med uppenbar lusta i sin ungdoms kampskrift att det "inte kommer att bli lätt" att bryta sönder det svenska välfärdssamhället. Under så svarta och demoniska inflytanden på födelsehimmelen kunde naturligtvis inte Borg se det humanistiska och högt utvecklade i den svenska modellen. Han såg bara fanstyg i det socialdemokratiska bygget eftersom Fan själv styr hans kognitiva processer. 

*****

Satans närvaro i en människas tankar är en så subtil grundton att den ofta inte går att märka. Som uttryck för ren Negation kan den ibland märkas enbart som att individen ständigt är fylld av farhågor eller t.o.m. som att Negativiteten tagit sig rent kroppsliga uttryck - så att individen rent fysiologiskt saknar något!

Som kanske i detta fall, fast Algols perversion av tillväxtens Jupiter inte är särskit exakt (±5°) och blandar sig i leken från ett angränsande tecken - en kvinna född nästan kort som en dvärg och helt utan livmoder:


Varför jag tror det är den korrumperande Djävulens verk, är förstås att Jupiter i sin tur kastar en aspekt mot det kroppsliga fordon (ascendenten) som denna inkommande själ tog sig. Och i första huset - precis som hos Fredrik Reinfeldt - lurar Olyckan, dvs. planeten Mars.

Enligt den indiska läran om planeters verksamma natur är dessa två hörnplacerade och därför extremt dominerande planeter båda verksamma illgörare. Resultat: Satans hångrin visar sig genom den kroppsliga designen - en design som kraftigt avviker från det normala!

Faktum är att kvinnan (som jag träffat en gång för åtskilliga årtionden sedan) var ohyggligt vacker trots sin ringa längd, och ska man spekulera friskt kanske det var den välgörande "kungastjärnan" Regulus som samtidigt som Satan i maskopi med flera onda planeter driver sitt spel mot kvinnans kropp (ascendenten) välsignar henne på en annan nivå. 

Regulus och kärlekens (och skönhetens) Venus i elfte idealhuset gav henne faktiskt en kunglig framtoning och eftersom jag först mötte människan sittande till bords i ett sällskap, var det en rejäl överraskning när hon lämnade sin sittplats. Hennes ansikte utstrålade sådan godhet och nobless att man räknat med en högrest Lejonhärskare!

Eftersom Venus är verksamt god och välsignad av Regulus och dessutom ascendenthärskaren var hon också en idealistisk och varmhjärtad natur. Den verksamt onda Mars i första huset ska kanske mer betraktas som ett stigma. Den saknade livmodern kanske syns i sterila Saturnus opposition mot fruktsamma Månen - notera här att Månens disponent Jupiter är en verksam illgörare och under Satans inflytande. Månen i den onda hälsans hus är heller ingen bra indikation. 

Men den fysiska ascendentens ägare - Venus/Regulus är alltså en god indikation och det blir sista ordet: en bra människa som finner sig i ett problematiskt kroppsredskap. Här har vi i teorin en god själ som vuxit till sig genom flera jordeliv för att ha råd att betala tillbaka för gamla synder genom en defekt kropp. 

Som sagt tidigare: till vilken nytta vore det att sätta en tysk nazist i en skadad kropp redan i nästa liv. Själen har inte utvecklat någon godhet så det karmiska straffet skulle inte kännas där det ska göra ond: i sensibiliteten för det goda. Därför har vi idag i Sverige många tyska nazister återfödda. De är ungefär lika ruttna som för 70 år sedan och ser ut att inte ha blivit straffade på minsta vis. Deras karma för sin aktiva eller passiva ondska ligger ännu och jäser. Deras korrigeringsstraff kanske ännu ligger fyra, fem liv in i framtiden.


*****

Kryptonazistiska konstnären Hausswolffs födelsetid är okänd så det går inte att komma lika nära människan via hans månkarta. Hans konstnärsplanet Venus i Lejonet har vandrat lite för långt för att man ska kunna tala om någon välsignelse från kungamotivet Regulus. Kvar av de två fixstjärnor bloggen granskar via faktiska exempel blir bara den oerhört viktiga Algol (Satans huvud).

Men här finns också signaturen för en mobbare eller en som själv blir utstött från samhällsgemenskapen. Jämför med upptäcktsresanden, rasisten och naziälskaren Sten Hedin som blev en icke önskvärd person i det svenska samhället. Det dräller för övrigt av mer eller mindre akuta exempel på "det sociala utstötningssyndromet" på bloggen, kombinationen av negativ Skorpion och social Vattuman. 

Hos Hausswolff sitter problemet otroligt djupt (en extrem själslig skada) för mötet mellan de inkompatibla Luft- och Vattenelementen bildas genom en ömsesidig reception: Skorpionens Mars i Vattumannen och Vattumannens Saturnus i Skorpionen. Det är som vanligt i dess fall av provokation mot historiens offer frestande att tänka sig att Hausswolff som antingen lägervakt i något nazistiskt dödsläger ELLER som en återfödelse direkt från gaskammaren. 

Berövad sin själsro kände han sig tvingad att sno en grabbnäve aska vid besök i ett dödsläger - ett symboliskt försök att "få kontakt" med sitt inre, och nu måla ur sig med detta förmenta stoff från sitt sönderbrända förflutna jag. "Konstnären" kan själv vara ett före detta offer för den tidens Nya Moderater och Sverigedemokrater - grupperingar som alla målar upp bilder av vissa i samhället som mindre värda, var sig "socialdemokratiskt passiviserade bidragstagare" eller t.o.m. underlägsna redan genom sin hudfärg. Likt Tysklands nazister tycks en tredjedel av dagens befolkning vara människor med mer diskriminerande intellekt än vett och hjärta. Svårt outvecklade människor.

Vissa detaljer på kartan tyder dock på att den hör hemma under avdelningen rasister och främlingshatare. Vi kan lämna osagt om "utstötningssyndromet" representerar ett offer för samhällsmobbning eller en inre mobbare av vissa klasser eller kulturer. Mer definitiv är den aggressiva Mars som alltså är djupt involverad i detta motiv av "stöta ut" och/eller "stötas ut". (Kluvenheten påminner om den fantasi om arabiskt inflöde i Europa som de lägst utbildade av svenskarna faktiskt tror på.) 

Mars i Vattumannen står samtidigt för a/ aggressivt hävdande av den egna kulturen /b aggression mot andra konceptioner. Den enda kvinna jag känt som var rasistiskt stämd mot färgade var paradoxalt nog själv av judisk börd (och kände sig kanske så liten att hon var tvungen att hitta en egen grupp att i sin tur hata). Hon hade också ett storkors i Mörkrets kvalitet, men istället för "konstnärens" restriktiva Saturnus i Skorpionen en Saturnus i opposita Oxen.

Varför Mars i Vattumannen skulle kunna teckna rasism hos "konstnären" är naturligtvis planetens (indiska) aspekt mot tecknet 210° bort. Från ett mer allomfattande tecken stöter Mars sitt spjut mot just det tecken som ofredat börjar krångla och invända sig och dra upp kritiska och diskriminerande definitioner mitt i landskapet: Jungfrun, vars hela värld går ut på att dela upp livet i två materiella hälfter "det här är mitt och jag gillar inte alls dig som kommer här och går över mina gränser". 

Om äganderätten väcks redan i Jordtecknet Oxen med dess naturliga identifikation med sin kroppslighet når ägandet ett extremläge i Jungfrun (sattviskt och mycket flitigt/aktivt). I Jungfrun ska ägandet öka och bli den dominerande principen. (Både Nya Moderaterna och Reinfeldt har Jungfrun stigande i öster, så båda entiteterna är perfekta för att studera den banala materialisten.)

Givet att "konstnären" Mars-Vattuman är så insyltad och skadad den kan bli av den ömsesidiga receptionen med dödens Saturnus i dödens Skorpion, kan det knappast bli några friska uttryck från denna Mars. Det finns något som snurrar runt i "konstnärens" orena mötespunkt mellan dröm och vaka där omedvetet (Vatten) blir till intellektuella idéer (Luft). Den aktiva och driftiga Mars iscensätter sedan dessa grumliga föreställningar i riktning mot Jungfruns konkreta Jordelementet och resultatet ser vi av rubriken i Dagens Nyheter: kan skapar Jungfruns tudelning och får världen emot sig. 

Jag har föreslagit att kriget kom till jorden med Jungfruns tecken, med att människan lärde sig bruka jorden för att förbättra "vinsten" jämfört med vad den periodiska jorden själv ger. Hos "konstnären" ser man en mörk sörja av död och utanförskap rulla runt i det undermedvetna (säkerligen skit från ett tidigare liv i Europa under Andra världskriget), och hur han söker få ut detta ur sitt system genom Jungfruns urskillning - ofta överskarpa och därmed diskriminerande urskillning.

*****

Men "konstnären" har ytterligare en förödande talang på sin himmel: han besitter konsten att begå artistiskt självmord. Den kalla Saturnus i det kalla Skorpionvattnet kastar sin dödande 270-gradersaspekt framåt i zodiaken och träffar Livets och hjärtevärmens Lejon i ryggen! Jag förslår att Saturnus-Skorpionen är så mycket viktigare som symbol (Saturnus äger dessutom människans Måne/sinnelag) att Döden helt gör slut på Lejonet som Livets symbol. Därmed dödas både Venus (kärlek, närhet, konstarter) och Jupiter (framgång, generositet, religion etc).

Det här kan visserligen vara ett koncentrationslägeroffer, men mer talar för att det är en nazibödel som dessutom varit klantig nog att komma tillbaka till jorden med ett efternamn som innehåller en tydlig ledtråd för alla andeskådare!

Troligen är det så här "konstnärens" själ valt att bestraffa sig själv. Genom att låga en totalt mörklagd värdkropp strula till det för sig så att det tysta andliga Överjaget genom denna kropp får bevittna världens reaktion på ett tilltag som har en förhistoria. I en andevärld där själar är fria att designa det som händer på jorden kan man mycket väl tänka sig en själ som konstruerar ett riktigt klantigt jordeliv för sig själv just för att vakna till större medvetenhet.

Men det är en självmotsägelse! För om själen i sitt kroppslösa tillstånd redan vet om sin skada och kan designa ett jordeliv som ska funka som motgift, varför behövs då designen och en förnyad återfödelse? Räcker det inte med att vara medveten i den andliga världen? Här kommer själens ansvar för alla dem den skadat in. Uppenbarligen är själar inte helt medvetna - ingen av dem är Gud. 

Av hypnosterapeuten Michael Newtons böcker om tidigare liv-regressioner (där vissa rapporter känns rejält banala men andra blixtrar till av sublima insikter) framgår att enklare jordbundna själar egentligen inte designar sina egna kommande jordeliv. Det finns äldre själar som har mer övergripande designuppgifter som helt enkelt delar ut en "vårkatalog" som själen får välja ett liv från. Det låter vansinnigt men stämmer med den antika tanken om "Varats stora kedja", där varje ny nivå innebär nya åtaganden samtidigt som man ser allt som händer på en lägre nivå. 

Stenbockens fixering vid hackordningstänkande i det jordiska har således en ungefärlig förlaga i det himmelska. Men där handlar det inte om lönelägen utan om kognitiv kapacitet. Den som är mest öppen mot andra levande varelser och betjänar dem bäst är också deras herre. Inte som i Sverige, denna förgård till helvete, där politikerna tävlar om att försämra människors villkor eftersom de alla tjänar den stora Satan vars symbol är den glittrande penningen.


Eftersom Hausswolffs Mars är så oerhört komplicerad, lär den "libidinösa" överhettningen mellan den och Venus i Lejonet inte vara till någon värst nytta. Venus, älsklig och med stor förmåga till social anpassning är således under all kritik på denna himmel. 


Detta är helt klart ett horoskop lika under isen som islamhataren Lars Vilks. Det går inte att peka på "sekularism" som enda boven i samband med européiska extremister - jag inkluderar förstås också islamofobe massmördaren Anders Breivik som också har en opposition mellan Vattumannen/Lejonet. Deras horoskop antyder att de redan vid sin födelse var fullastade med bördor att beta av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Popup m ordverifiering (öppet kommentarfält ledde genast till drivor av spam).

30+ dagar gamla inlägg räknas som arkiverade.