Bloggen startade i mars 2009 med försök att få astrologin att svara på kvantitativa studier. Det närmandet byggde på felaktiga antaganden om vad ämnet handlar om och gradvis har kopplingarna till klassisk väst- och östfilosofi smugit sig in. Samlingssida från tidiga bloggens horisont:
T E M A S T U D I E R - svarar astrologin på kvantitativa tester?

Herakleitos (c 500 fvt): "De som talar med förstånd förlitar sig på det universella, som en stad måste lita till sin lag, och med än mer tillit. Ty alla mänskliga lagar närs av en gudomlig lag, och den har så mycket kraft som den önskar och är tillräcklig för alla och fler därutöver."

Chu Hsi (Zhu Xi), idealistisk filosof, 1100-talet: "Ödet, det är vad som återstår sedan människan gjort sitt yttersta."

Konfucius, kinesisk samhällsfilosof, 500-talet fvt: "Den ädla människan sysselsätter sig med tankar om dygd, den ringa människan sysselsätter sig med tankar om sin egen vinning."
Västerlandets store logiker & mystiker Platon ventilerade ofta orfisk-indiska tankegångar om reinkarnationen och själens rörelse mellan världarna... "Sokrates: Vem än som anländer oinvigd och ofullbordad i Helvetet kommer att ligga i leran. Men de renade och fullbordade kommer att vistas med gudarna." (Faidon, 69c)

JORDELEMENTETS VÄG (karma yoga):
"Eftersom vår identitet med den gudomliga kraften ytterst är obestridlig, (låt oss ha) en fast tro att vi genom att framhärda i vårt utmönstrande oss efter gudens form, tal och stämning, våra handlingar i tiden blir signifikanta och gudens essens slutligen förverkligas av oss."
(Günther - Buddhist Philosophy in Theory and Practice)

Fr.om. nyår 2023 separerades "Sveriges transiter" som ny tagg från den äldre "transiter" som vid 400+ blivit ett oöverskådligt myller.


tisdag 5 juni 2018

ETC redovisar så kallad dålig vetenskap



Vänsterns största problem är att den kommer från just vänster, med dåligt bagage i formen av den ohållbara världsbild som kallas materialism. Vänstern är de forna trälarna till en överhet i allians med en kristendom som alltsedan Martin Luther ställt sig på förtryckarnas sida. Eftersom kristendomen är heteronormativ blir därför de mest ointelligenta till vänster per automatik homokramare. Hur förutsägbart och intelligensbefriat är inte det?

Vänstern förkastar restlöst all historia och alla traditioner som föregick den industriella revolutionen och Karl Marx, och framstår som jordklotets största idioter i sitt försvar av det ena galnare än det andra, så länge det uppvisar tecken av att vara förtryckt minoritet som de själva en gång i historien var. Men solidaritet utan intelligens kan leda ungefär hur fel som helst.

Något av det mest korkade jag sett på en tid är ovanstående rubrik i vänstertidningen ETC - artikeln fegt gömd bakom betalspärrar så att bara de närmast sörjande ska läsa och skratta åt sina opponenter. 

Men om homofoba har låg intelligens, hur dålig vetenskap är det inte att forskarna glömde granska homosexualiteten själv? Bara som en kontroll innan man kopplar på det arroganta Pride-leendet som enligt Milton var skälet till att Satan störtades ut från himmelen.

Strunt samma, jag gör granskningen här och tar hjälp av den här sajten som gjort tråkgörat att söka i SCB:s statistik över svenska mord.

I min horoskopsamling över kändisar, offentliga personer och en hel "ökända" som fått sina 15 minuter genom enstaka skandaler eller sensationer, hittar jag vid 10.116 individer 367 mördare (inkl. serie- och massmördare). Det är 3,6% av hela datasetet.

Sajten nämner att Sverige haft i genomsnitt 95 mord om året under de senaste 20 åren och jag slog nyligen upp födslotalet 1974 (året för vårt nuvarande nationalhoroskop). Det föddes 198.174 109.874 barn det året och födslotalet kan ha ökat sedan dess med ökad invandring. Men tar man det året och 95 mord (jag utgår förenklat från ett mord per mördare), så innebär det att bara 0,04 0,09 procent av det årets (eller ett annat års) nyfödda kommer att bli mördare. 

Min datasamling innehåller med andra ord en extrem överrepresentation av mördare, vilket förstås beror på att jag aktivt sökt upp dessa i jakten på eventuella astrologiska mönster.

Det intressant är nu att andelen homosexuella i hela jordens befolkning har antagits ligga mellan 2-4%. Men granskar man den här gruppen av 367 mördare återfinns hela 28 människor av den homosexuella störningen, det vill säga 7,6% eller två till fyra gånger fler bland folk i stort.

Är inte det tecken på att homosexualitet indikerar samma typ av bristfällig intelligens som hos homofoberna, då vet jag ingenting.

Ett gott exempel från Stockholms maraton för några dagar sedan. För boende nära en del av löpbanan stördes en stor del av dagen av en dånande ljudanläggning. Jag hörde en enahanda blandning av pumpande bögdisco och noterade ett antal typiska homolåtar som Village Peoples YMCA åtminstone fyra-fem gånger under några timmar, och Diana Ross I'm Coming Up nästan lika ofta. Ett snäv och repetitiv låtlista passande för att tortera terrormisstänkta med och ett klart tecken på att någon med mycket begränsad intelligens skötte den officiella (?) musiken denna dag tillägnad svettiga löparkroppar.

Till sist gick jag en lång promenad för att komma ur hörhåll för den enahanda musiken och på återvägen såg jag platsen varifrån oljudet kom. Där satt, nära ljudanläggningen och löparspåret ett gäng unga män i solstolar färgade i de numera homoindikerande regnbågsfärgerna. (Regnbågen var en gång Guds signal till Noah att mänskligheten inte skulle dränkas någon mer gång och slutandet av ett nytt förbund. Kanske förhastat av Gud.)

Helt klart satt männen där för att med sina ögon och bakvända psyken sluka alla de vältränade manskroppar som passerade, eggade av sin medhavda homodisco som de generöst påtvingade en stor del av stadsdelen.

Stockholm har med andra ord också sjunkit ner mot den absoluta intelligensbefrielsen som tror att man på detta vis någonsin ska bli en karnevalsstad som Rio. Det var bara patetiskt att se denna lilla grupp ljudförorenare tillåtas ta över nejden,som en förövning till Pridefestivalen.

Men det var bara en enskild åsikt. Fakta i målet är alltså att homosexuella mördar som galningar (med vapen eller musik) och detta rimligen bara kan tyda på extremt låg intelligens. Normalbegåvade löser sina inre problem utan att störa eller helt terminera i omgivningen.


Tillägg

I en häpnadsväckande "synkronicitet" publicerar SvD bara fyra minuter efter detta inlägg en debattext från moderaternas ungdomsförbund, i vilken varnas för att identitetspolitik (visserligen inte könsidentiteten) gör dess utövare insnöade för de mycket större frågor verklig politik handlar om. 

Det var exakt min poäng när jag i ett hbt-inlägg några veckor tillbaka föreslog hypnosterapi för att ge homosexuella lite perspektiv på vilka de är. Blir man medveten om själens många liv - i både manliga och kvinnliga kroppar och kanske ett inhopp i en djurkropp som omväxling - är chansen stor att homofixeringen som dessa människor lider av släpper och en senkommen anpassning till detta liv kommer att ta sin början. Plantan må vara späd till en början, men bör under ett normallångt liv hinna växa sig till ett träd.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Eftersom jag vet att det föds ca 100.000 barn om året i Sverige blev jag misstänksam när jag såg den påstådda siffran över födslar 1974. Jag kollade (s. 79) och talet är angett till 109.874. Så jag vet inte var du såg siffran ovan.

Vad gäller homofobi och intelligens... jag läste om artikeln i AB och där står att tidigare studier visat på samband mellan låg intelligens och fördomar. Och tydligen var det här nån australisk studie som speciellt undersökt inställningar till samkönade par.
Det där med att fördomsfulla människor generellt sätt är mindre intelligenta, det kan jag gott tro på. De har sin uppfattning färdig, som inget förnuftsresonemang kan rubba. Jag ser paralleller med Tamas guna här. Och vad beträffar den s k identitetspolitiken så ser jag också paralleller till fördomar och rigiditet. Typ 'bara den som tillhör en viss grupp kan uttala sig om den'. Den och kritik mot s k kulturell appropriering (typ man får inte klä ut sig till nåt man inte är) är de mindre intelligenta uttrycken hos dagens vänster, tycker jag.

Jag läste artikeln i Svd och kunde faktiskt hålla med om mycket som stod där. Och det var intressant att en MUF:are uttrycker kritik mot begreppet "varumärke" och "kunder" när det gäller individer.

Seaward sa...

Jag vet inte hur mycket mer auktoritativa siffror man kan begära än uppgiften i SBC:s Statistisk årsbok, men när jag återvänder till länken ser jag att jag fingrat snett på tangentbordet när jag skrev av den svårlästa texten i PDF-filen. Tack för påpekandet.

Jag tror också att ALL fördom oavsett objektet indikerar lägre intelligens. Apropå TAMAS, se det korta inlägget om västdesignerns självmord jag just lade ut. TAMAS så det står som spön i backen och på ett problmatiskt sätt utifrån sinnelagsascendenten...

Ja när man blir äldre och klokare (?) slutar partifärger att fungera som röda skynken, hittar ofta bra tankar med "fel" partilogotyp! :-)